F تحقیق پيرامون معدن چغارت – پروژه 20

تحقیق پیرامون معدن چغارت

کلیاتی پیرامون معدن چغارت۱

زمین شناسی ساختمانی معدن چغارت ۱۱

مکانیک سنگ و تحلیل پایداری شیب۱۵

ایمنی در معدن چغارت ۲۷

دفتر  طراحی  ۲۹

واحد استخراج ۳۱

حفاری و آتشباری ۳۴

بارگیری و باربری ۴۳

آزمایشگاه معدنی ۴۴

کارخانه کانه آرایی (سنگ شکنی۴۸

تکنولوژی و ارسال ۵۱

 

کلیاتی پیرامون معدن چغارت

موقعیت جغرافیایی:

معدن چغارت در ۱۴ کیلومتری شمال شرقی شهرستان بافق واقع شده است. بافق نزدیکترین شهر به معدن چغارت می‌باشد. این معدن در طول جغرافیایی ۵۵ درجه و ۲۴ دقیقه و عرض ۴۵ دقیقه می‌باشد که در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان یزد واقع شده است.

یک راه آسفالته چغارت ـ بافق و بافق ـ یزد را به هم مرتبط می‌سازد. طول راه آهن بین اصفهان و بافق ۵۵۰ کیلومتر می‌باشد، که مواد اولیه‌ی شرکت ذوب آهن اصفهان از طریق این راه حمل می‌گردد.

آب و هوا:

با توجه به اینکه چغارت در حاشیه‌ی کویر مرکزی ایرن قرار گرفته است دارای آب و هوای گرم و خشک می‌باشد. حداکثر درجه حرارت به ۵۰-۴۵ درجه سانتی‌گراد و حداقل آن به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد، در زمستان یخبندان بندرت مشاهده می‌شود، میزان بارندگی بسیار کم بوده و در بعضی موارد در صورت طویل شدن مدت بارندگی جریان آب‌های سطحی و سیلاب‌ها براه می‌افتد.

وزش باد تقریباً همیشگی است و از جنوب به شمال و در بعضی مواقع از شمال غربی به سمت جنوب شرقی خواهد بود.

متوسط بارندگی در بافق ۵۰ میلیمتر و میزان تبخیر ۴۰ میلیمتر ورطوبت نسبی %۲۷ می‌باشد.

وسعت شهرستان بافق ۲۰۰۰۰ کیلومترمربع و ارتفاع آن از سطح دریا ۹۵۵ متر می‌باشد و مختصات آن ۵۵ درجه و ۳ دقیقه تا ۵۶ درجه و ۱۹ دقیقه طول شرقی و ۵۶ درجه و ۱۹ دقیقه تا ۳۲ درجه و ۳ دقیقه عرض شمالی می‌باشد.

خصوصیات زمین‌شناسی منطقه:

در ساختمان زمین‌شناسی منطقه کمپلکس‌های گسترده‌ای از سنگ‌های رسوبی، ولکانیکی، متامورنیک وجود دارد که بعلت پوشیده شدن آن‌ها و کمبود نقشه‌های زمین‌شناسی استاندارد بصورت طرحی است که از مطالعات ژئومکانیکی و تحقیقات قبلی و مشاهده در مسیر کمک گرفته شده است.




توجه توجه
ایمیل و شماره همراه خود را در فرم زیر وارد کنید
توجه توجه: فایل درخواستی حداکثر ظرف 30 دقیقه ارسال خواهد شد.