F تحقیق هورمون گیاهی (بدون منبع) – پروژه 20

تحقیق هورمون گیاهی (بدون منبع)

هورمون گیاهی مایوسل ۲
تأثیر بر روی گندم ۳
هنگام استفاده از سی سی سی ۶
بکار بردن کود شیمیایی ۶
مقدار و طریقه استفاده هورمون گیاهی سی سی سی ۸
شکل شناسی و تشریح ۱۰
برگها ۱۲
تحت شرایط فشار ۱۵
بیماریها ۱۷
کیفیت ۱۹
پس مانده ها ۲۰
خاک ۲۲
نتایجه حاصله بروی جو- دوسر-چاودارو برنج ۲۲
جو دوسر ۲۳
چاودار ۲۵
برنج ۲۵
نتیجه ۲۵

هورمون گیاهی مایوسل
تهیه کننده:
اداره برنامه های آموزش و تدوین
انتشارات فنی
فلات و هورمون گیاهی سی سی سی (سایکوسل)
مقدمه- افزایش محصولات کشاورزی در دوران کنونی بیشتر مدیون مصرف زیاد توکود و به کار بردن روشهای بهتر جهت کنترل علف های هرز ، آفات و بیماریهاست : ولی امکان دارد در آینده با کنترل رشد در اثر بکار بردن هورمون های گیاهی سبب افزایش محصولات گردد. یک علت برای واریته های جدیدی که محصول بیشتری می دهند اینست که مقدار زیادتری از مواد خشکشان در قسمتی که مصرف اقتصادی دارد یافت می شود. ( مثلا ً دانه های خشک غلات با غده های سیب زمینی) همچنین ممکن است در اثر سازش بهتر گیاه با محیط باشد، و نیز ممکن است این نتایج را از بعضی مواد تنظیم کننده رشد که در رشد دانه های گیاه مؤثرند و گیاه را برای سازش با محیط سخت آماده می کنند بدست آورد در حقیقت این مواد رشد گیاه را طوری تغییر می دهند که ممکن است آنرا به صورت نوع دیگر در آورند این راه کنترل رشد گیاهی نسبتا ً جدیدی است که در اثر آزمایش به آن پی برده و توانسته اند بعضی از مراحل اساسی رشد گیاهی را بفهمند.
در این نشریه جدیدترین اطلاعات در مورد مصرف هورمون سی سی سی (کلرورد و تری میتل آموینوم) در مورد غلات خلاصه شده است.
تأثیر بر روی گندم
گرچه تالبرت در سال ۱۹۶۰ برای اولین بار به خواهد سی سی سی پی برد اما هم اکنون اطلاعات زیادی در مورد تأثیر آن در رشد گیاهی و مصرف عملی آن برای رشد محصولات کشاورزی و باغبانی در دست است.
اولین اثر آن اینست که ساقه های گیاهان را کوتاه و محکم مینماید و در نتیجه از کم شدن محصول به علت خوابیدگی کاسته شده و اثرات سودمند دیگری را باقی می گذارد در اروپا نشریات زیادی در مورد تاثیر هورمون روی غلات انتشار یافته است.
خسارات وارده به محصول در اثر خوابیدگی در بسیاری از نقاط فوق العاده زیاد بوده و هر چند در اثر بکار بردن انواع جدید گندم که محصول آن کوتاه و ممکن است از میزان خسارات خوابیدگی کاسته شده است ولی هنوز هم در برخی از زمینها و پاره از از شرایط اقلیمی خسارات وارده زیاد می باشد.
بر آورد خسارات وارده به محصول در اثرخوابیدگی مختلف بوده و بشرایط و اوضاع محلی بستگی دارد مثلا ً طبق بررسیهائی که شده است موقعیکه خوابیدگی درمرحله رشد ظاهر شود. پریموست خسارات در هلند را به ۵۰% و در شوروی بین ۲۵ تا ۳۰% ذکر کرده و در امریکا بعلت خوابیدگی میزان محصول بیش از ۳۰% پائین آمده طبق گزارش هائی که از بسیاری کشورها رسیده است میزان خوابیدگی را می توان با بکار بردن سایکوسل تخفیف داده و یا از آن جلوگیری نمود.




توجه توجه
ایمیل و شماره همراه خود را در فرم زیر وارد کنید
توجه توجه: فایل درخواستی حداکثر ظرف 30 دقیقه ارسال خواهد شد.