گزارش کارآموزی ارشد نساجی با موضوع روکش صندلی خودرو

چکیده۲-۱
مقدمه ۳
فصل اول:کلیات
۱-۱٫ پیشینه تحقیق۹-۴
۲-۱٫برآورد کلی۱۹-۹
۳-۱٫برآورد مواد اولیه-الیاف۱۹
۱-۳-۱٫ روکش صندلی های اولیه ۲۴-۱۹
۲-۳-۱٫ روکش صندلی های مدرن ۳۰-۲۴
۳-۳-۱٫ روکش صندلی های مدرن-چشم انداز تهیه کنندگان پارچه۳۲-۳۱
۴-۳-۱٫ اتصال لایه های روکش صندلی به همدیگر۳۷-۳۲
۵-۳-۱٫ منسوجات بکار رفته در سایر قسمتهای خودرو۳۹-۳۸
فصل دوم:طراحی داخلی
۱-۲ . حمایت طرح-نیازهای سخت افزاری ونرم افزاری۴۶-۴۰
۲-۲٫ حمایت طرح بوسیله کامپیوتر(CAD 51-46
۳-۲٫ بوجود آورنده استاندارد ISSUE 53-51
۴-۲٫ا نتخاب تکنولوژی قابل دسترس پیشنهادی۵۴ -۵۳
۱-۴-۲٫ ساختارهای تخت با فت۵۵-۵۴
۲-۴-۲٫ ساختارهای بافته شده توسط پرزدانه۵۶-۵۵
۳-۴-۲٫ تریکوی حلقوی تاری.. ۵۷-۵۶
۴-۴-۲٫ حلقوی تاری راشل…… ۵۸-۵۷
۵-۴-۲٫ حلقوی پودی – تخت بافت ۵۹-۵۸
۶-۴-۲٫ حلقوی پودی- گردباف……………………………………………………………………………. ۶۱-۵۹
۷-۴-۲٫ چاپ………………………………………………………………………………………………………… ۶۲-۶۱
۵-۲٫ درک تفکرات………………………………………………………………………………………………… ۶۵-۶۲
فصل سوم: بررسی ساختارهای پارچه و روشهای تولید
۱-۳٫ساختارهای پارچه و روشهای تولید…………………………………………………………………….۶۶
۱-۱-۳٫ معرفی الیاف و انواع نخها………………………………………………………………………… ۶۸-۶۶
۲-۱-۳٫ الیاف……………………………………………………………………………………………………….. ۷۰-۶۸
۳-۱-۳٫ نخ نیمه آرایش یافته………………………………………………………………………………… ۷۱-۷۰
۴-۱-۳٫ تاریخچه حرارت………………………………………………………………………………………..۷۲-۷۱
۵-۱-۳٫ انواع نخ……………………………………………………………………………………………………………۷۳
۶-۱-۳٫ ریسندگی الیاف کوتاه…………………………………………………………………………….. ۷۷-۷۳
۷-۱-۳٫ نخهای فیلامنتی ممتد…………………………………………………………………………….. ۷۹-۷۷
۱-۷-۱-۳٫ تکسچره شده توسط تاب مجازی……………………………………………………… ۸۳-۷۹
۲-۷-۱-۳٫ تکسچره شده توسط هوا…………………………………………………………………….. ۸۷-۸۳
۸-۱-۳٫ نخهای ویژه…………………………………………………………………………………………………. ۸۷
۱-۸-۱-۳٫ نخهای CHENILLE ………………………………………………………………………… 88-87
۲-۸-۱-۳٫ نخهای FLOCK………………………………………………………………………………… 90-88
۹-۱-۳٫ ضخامت یا نمره نخ…………………………………………………………………………………. ۹۲-۹۰
۲-۳٫ ساختارهای پارچه-بافته شده……………………………………………………………………… ۹۵-۹۲
۱-۲-۳٫ ساختارهای بافته شده……………………………………………………………………………. ۹۷-۹۵
۱-۱-۲-۳٫ تخت بافت ها……………………………………………………………………………………. ۱۰۱-۹۷
۲-۱-۲-۳٫ چله پیچی………………………………………………………………………………………. ۱۰۳ -۱۰۱
۲-۲-۳٫ بافندگی تاری-پودی -پارچه های تخت…………………………………………….. ۱۰۷-۱۰۳
۱-۲-۲-۳٫ بافندگی تاری-پودی دابی……………………………………………………………….. ۱۰۹-۱۰۷
۲-۲-۲-۳٫ بافندگی تاری-پودی ژاکارد…………………………………………………………… ۱۱۲-۱۰۹
۳-۲-۳٫ ماشین بافندگی………………………………………………………………………………….. ۱۱۹ -۱۱۲
۱-۳-۲-۳٫ ساختارهای پارچه…………………………………………………………………………. ۱۲۱-۱۱۹
۲-۳-۲-۳٫ سرعتهای تولید……………………………………………………………………………… ۱۲۲-۱۲۱
۳-۳-۲-۳٫ طراحی وتوسعه پارچه………………………………………………………………….. ۱۲۴-۱۲۲
۴-۲-۳٫ بافندگی تاری-پودی -پارچه های پرزدانه دار…………………………………….. ۱۳۵-۱۲۴
۱-۴-۲-۳٫طرح وتوسعه…………………………………………………………………………………… ۱۳۷-۱۳۵
۵-۲-۳٫ خصوصیات پارچه بافته شده…………………………………………………………….. ۱۴۱-۱۳۷
۳-۳٫ ساختارهای پارچه-حلقوی تاری…………………………………………………………….. ۱۴۷-۱۴۱
۱-۳-۳٫ تشکیل حلقه وطراحی………………………………………………………………………….. ۱۵۰-۱۴۷
۱-۱-۳-۳٫ ماشین تریکو چهار شانه،رنج وسیع کاربرد وسرعت بالا…………………….۵۱-۱۵۰
۲-۱-۳-۳٫ قابلیت انعطاف بسیار بالا جهت مصارف صنعتی……………………………………….۱۵۱
۳-۱-۳-۳٫ تولید زیاد وکیفیت عالی…………………………………………………………………………….۱۵۱
۴-۱-۳-۳٫نگهداری و سهولت کاربرد………………………………………………………………………….۱۵۲
۲-۳-۳٫ ساختارهای راشل……………………………………………………………………………….. ۱۵۶-۱۵۲
۳-۳-۳٫ گیج های ماشین،سرعتهاوتوسعه پارچه………………………………………………. ۱۶۰-۱۵۶ ۴-۳-۳٫ تکمیل…………………………………………………………………………………………………. ۱۶۳-۱۶۰
۵-۳-۳٫ خصوصیات پارچه……………………………………………………………………………… ۱۶۶-۱۶۳
۱-۵-۳-۳٫ نخهای دوزندگی مورد استفاده……………………………………………………….. ۱۶۹-۱۶۶
۲-۵-۳-۳٫ تعریف راحتی برای یک صندلی…………………………………………………………………۱۶۹
۴-۳٫ ساختارهای پارچه-حلقوی پودی…………………………………………………………….. ۱۸۰-۱۷۰
۱-۴-۳٫ گیج وقطر ماشین………………………………………………………………………………… ۱۸۲-۱۸۰
۲-۴-۳٫ طراحی،توسعه نخ وپارچه…………………………………………………………………… ۱۸۶-۱۸۲
۳-۴-۳٫ تکمیل………………………………………………………………………………………………….. ۱۸۸-۱۸۶
۴-۴-۳٫سرعت های تولید………………………………………………………………………………… ۱۸۹-۱۸۸
۵-۳٫ ساختارهای پارچه-ماشین حلقوی تخت بافت………………………………………….. ۱۹۱-۱۸۹
فصل چهارم:آزمونهای کیفی
۱-۴٫ آزمایش وتضمین کیفیت…………………………………………………………………………………….۱۹۲
۱-۱-۴٫ تضمین کیفیت……………………………………………………………………………………. ۱۹۳-۱۹۲
۲-۱-۴٫ آزمون تولید………………………………………………………………………………………. ۱۹۵-۱۹۳
۳-۱-۴٫ استانداردهای آزمون…………………………………………………………………………. ۱۹۶-۱۹۵
۴-۱-۴٫ تنوع در روشهای آزمون……………………………………………………………………. ۲۰۲-۱۹۶
۵-۱-۴٫ آزمونهای کیفیت فرآیند……………………………………………………………………… ۲۰۴-۲۰۲
۶-۱-۴٫ آزمونهای کیفی موجب رضایت مشتری هستند……………………………………. ۲۰۵-۲۰۴
۲-۴٫ جزئیات روش آزمون…………………………………………………………………………………………۲۰۴
۱-۲-۴٫ ثبات رنگ وثبات سایشی…………………………………………………………………….. ۲۰۵-۲۰۴
۲-۲-۴٫ ثبات نوری ومقاومت در برابر تخریب UV…………………………………………. 208-205
۳-۲-۴٫ مقاومت سایشی وفاکتورهای گزارش شده………………………………………….. ۲۱۴-۲۰۸
۱-۳-۲-۴٫ پرزدهی………………………………………………………………………………………….. ۲۱۶-۲۱۴
۲-۳-۲-۴٫ قلاب کش شدن نخ از پارچه…………………………………………………………… ۲۱۸-۲۱۶
۴ -۲-۴٫ آزمونهای PEEL BOND……………………………………………………………….. 219-218
۵-۲-۴٫ وجود مه در سطح پارچه…………………………………………………………………….. ۲۲۱-۲۱۹
۶-۲-۴٫ قابلیت اشتعال……………………………………………………………………………………… ۲۲۳-۲۲۱
فصل پنجم
۱-۵ نمونه پارچه های مربوط به شرکت کارل مایر وپشمبافی طوس………………..۲۳۰-۲۲۴
فصل ششم
نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………..۲۳۱
پیوست ها
منابع ومآخذ
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………….. ۲۳۲
منابع غیر فارسی……………………………………………………………………………………………………….۲۳۳

چکیده:
استفاده از محصولات نساجی در بخش تولیدخودروجایگاه عظیمی رادراین صنعت بدست آورده است.خواص فنی ویژه ای که در صنعت خودروسازی موردنیاز می باشد عبارتند از:خواص اصطکاکی،استحکام،شعله پذیری،ثبات در برابراشعه UV ،پرزدهی،استحکام دوخت با توجه به آزمایشات مختلف انجام شده بر روی الیاف گوناگون.پلی استر بیشترین سهم را درصنعت خودروسازی به خود اختصاص داده است ولی پلیمرهای زیر نیز بدلایل مشخص در خودرو کاربرد دارند:نایلون بدلیل استحکام وبرگشت پذیری ،اکریلیک بدلیل ثبات نوری،پلی پروپیلن بدلیل استحکام با توجه به وزن کم.در سال ۱۹۹۷ در حدود ۹۴ درصد از سهم الیاف مورد مصرف درخودرو را به پلی استر اختصاص دادند.استفاده ازالیاف طبیعی در خودرو به پشم محدود می شودوباتوجه به کمبودهای ویژه ای که نسبت به الیاف مصنوعی دارد ولی با توجه به ویژگی استفاده از راحتی کالای تولید شده الیاف مصنوعی عموما بصورت مخلوط با پشم بکار برده می شوند.الیاف مصنوعی مورداستفاده درخودرو بصورت فیلامنت می باشند که بعدازعملیات تکسچرایزینگ ویا تبدیل آن به الیاف کوتاه ومخلوط آنها مورداستفاده قرار می گیرند.اکثر الیاف مورداستفاده در خودرو دارای خواص ترموپلاستیک هستند که باعث سهولت کار در بخش تکسچرایزینگ شده ونیاز تولیدکننده را دراستفاده ازموادشیمیایی کاهش می دهد. برای تولید پارچه خوب،نخ خوبی باید بکار رودازجمله:روش تاری-پودی،حلقوی تاری،حلقوی پودی وپارچه های ترکیبی وهمچنین منسوجات بی بافت که بنابرخواص فیزیکی وخواص شیمیایی وساختار پارچه های فوق،نوع ومحل کاربرد آنها در خودرو نیز متفاوت است.قبل از آنکه محصول تحویل مشتری شود می بایست عملیات اصلاح کننده ای که قبل از ساخت تولیداتی که منجر به نارضایتی مشتری می شوند انجام داد که این به معنی انجام عملیات پیشگیرانه ای است بازرسی وبازبینی محصول قبل از تولید و ساخت می باشد که نیاز به اصلاح بعد از تولید محصول را مرتفع می سازد. یک سری آزمونها که بیشتر در رابطه با روکش صندلی خودرو بکار می روند عبارتند از:ثبات رنگ،ثبات سایشی،مقاومت در برابر تخریب UV،مقاومت سایشی که خود شامل آزمونهای : پرزدهی ، قلاب کش شدن نخ از پارچه می باشد ،PEEL BOND وجود مه در سطح پارچه (SNAGGING) ، خواص آنتی استاتیک ، قابلیت اشتعال ، ثبات ابعادی،چرک زدایی،تخلخل ونفوذ پذیری هواو… که انجام یک چنین آزمون هایی قبل از پروسه تولید ضروری بنظر می رسد.

،


توجه توجه
ایمیل و شماره همراه خود را در فرم زیر وارد کنید
توجه توجه: فایل درخواستی حداکثر ظرف 30 دقیقه ارسال خواهد شد.