کارآموزی آموزش اطفال (همراه با پرسش نامه )

فصل اول : کلیات ۳
۱- مقدمه: ۴
فرایند اعتبار بخشی دارای دو هدف کلی است: ۵
خود ارزیابی یا ارزیابی درونی به دلایل زیر مهم می باشد: ۵
فصل اول : کلیات ۶
فصل دوم : عوامل مورد ارزیابی ۶
معرفی مرکز آموزشی – درمانی بیمارستان امیرکبیر ۸
‹‹ اهداف آموزشی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی اراک›› ۱۰
A ) اهداف آموزشی گروه کودکان در درمانگاه ( اورژانس) ۱۱
الف) اهداف آموزشی کارآموزان: ۱۲
B ) اهداف آموزشی گروه کودکان در بخش اطفال ۲۹
الف ) اهداف آموزشی کارآموزان ۲۹
ب) کمبود ویتامینها : ۳۱
C ) اهداف آموزشی گروه کودکان در بخش نوزادان ۷۵
الف) اهداف آموزشی کارآموزان: ۷۵
اهداف رفتاری : ۷۷
۴- وظایف عضو هیئت علمی دانشگاه: ۸۹
۵- ویژگی وضعیت مطلوب مدیر گروه : ۹۰
۶- ویژگی وضعیت مطلوب عضو هیئت علمی گروه : ۹۱
فصل دوم : ۹۲
عوامل مورد ارزیابی ۹۲
۱- مدیر گروه اطفال ۹۳
۲- اعضای هیئت علمی گروه اطفال ۹۷
۳- نیروی انسانی خدمات پشتیبانی و تخصصی ۱۰۱
۴) تجهیزات آموزشی ، پژوهشی، تشخیص و درمانی ۱۰۴
۵- فضای آموزشی، پژوهشی و درمانی ۱۰۸
۶ ) وضعیت دانشجویان : ۱۱۲
فصل سوم: ۱۱۴
پرسشنامه و چک لیست ها ۱۱۴
فصل پنجم: ۱۳۹
نتیجه گیری ۱۳۹
فصل اول : کلیات

۱- مقدمه: شامل تعریف مفاهیم و تبیین جایگاه ارزشیابی درونی و ضرورت انجام آن
۲- مرکز آموزشی درمانی : محل استقرار گروه آموزشی
۳- اهداف آموزشی : شامل هدف کلی و اهداف ویژه آموزشی
۴- وظایف عضو هیأت علمی
۵- ویژگی وضعیت مطلوب مدیر گروه
۶- ویژگی وضعیت مطلوب اعضای هیأت علمی

۱- مقدمه:
کیفیت در آموزش عالی و به طبع در آموزش پزشکی دارای یک ارزش ویژه (هسته ای) است . اما با توجه به ابهامی که در مفاهیم کیفیت وجود دارد دو دانشمند بنام هاروی و گرین آن را در دسته های زیر تقسیم بندی می نمایند.
۱- کیفیت به معنی تعالی (Excellence)
۲- کیفیت به مفهوم اشتباهات صفر(Zero Errors )
۳- کیفیت به عنوان تناسب با هدف(Fitness For purpose)
۴- کیفیت به مفهوم دگرگونی (Transformation)
۵- کیفیت به عنوان آستانه(Threshold)
۶- کیفیت به مفهوم پیشرفت(Enhancement)
روشی که برای ارزیابی (Evaluation ) کیفیت در آموزش عالی بکارگرفته می شود باید در جهت همان مفهوم از کیفیت باشد که انتخاب و به آن توجه می شود که در حال حاضر در آموزش پزشکی از دیدگاه «کیفیت متناسب با هدف» استفاده می شود. در این مفهوم بیان می شود که یک تعریف علمی و عملیاتی از کیفیت باید همیشه اختصاصی باشد. یعنی کیفیت چیزی برای یک هدف خاص به عبارت دیگر کیفیت عام و کلی وجود ندارد (به عنوان مثال یک برنامه درسی ممکن است برای تربیت افراد محقق بسیار خوب باشد ولی برای آماده سازی افراد حرفه ای (هدف دیگر ) مناسب نباشد.بنابراین در آموزش پزشکی قدم اول برای ارتقاء کیفیت «ارزیابی درونی مبتنی بر هدف» می باشد.
در الگوی اعتبار بخشی (Accreditation) که برای ارتقاء کیفیت آموزش از دیر زمان مورد استفاده قرار می گیرد «ارزیابی درونی» مرحله آغازین کاربرد این الگو تلقی شده و در مرحله دوم اجرای این الگو، هیأتی از همگنان (از خارج نظام مورد ارزیابی) به بازدید و ارزیابی بیرونی می پردازند.




توجه توجه
ایمیل و شماره همراه خود را در فرم زیر وارد کنید
توجه توجه: فایل درخواستی حداکثر ظرف 30 دقیقه ارسال خواهد شد.