تحقیق بررسی چگونگی مدیریت و تاثیر آن بر عملگرد کارکنان

تحقیق بررسی چگونگی مدیریت و تاثیر آن بر عملگرد کارکنان

فصل اول: ۴

موضوع تحقیق: ۴

بررسی چگونگی مدیریت و تاثیر آن بر عملکرد کارکنان. ۴

مقدمه: ۴

فرضیه های تحقیق: ۷

هدف تحقیق: ۸

ضرورت تحقیق. ۱۰

محدودیت ها و مشکلات تحقیق. ۱۱

تعریف واژه ها و اصطلاحات: ۱۲

فصل دوم: ۱۴

ادبیات موضوع. ۱۴

تاریخچه موضوع. ۱۴

تعریف مدیریت: ۱۷

اهمیت مدیریت:. ۱۷

مدیر و مدیریت موفق و موثر: ۱۸

سطوح مدیریت: ۱۹

مهارتها ی مدیریتی:. ۲۰

نقش های مدیریتی:: ۲۱

مدیریت مشارکتی: ۲۳

فلسفه مدیریت مشارکتی: ۲۴

پیش نیازهای نظام مشارکت: ۲۵

مزایای حاصل از مدیریت مشارکتی: ۲۷

محدودیت های مدیریت مشارکتی: ۲۷

انواع برنامه های مدیریت مشارکتی: ۲۹

۱- نظام پیشنهادها: ۲۹

مراحل پیاده سازی نظام پیشنهادها: ۳۰

۲-نظام مدیریت کیفیت جامع: ۳۱

ارکان مدیریت کیفیت جامع: ۳۲

فلسفه ادوارد(دمینک) ۳۳

۳-گروه های کنترل کیفی: ۳۴

پیش فرض ها وفلسفه کنترل کیفی: ۳۵

و چگونگی شکل گیری گروه کنترل کیفی تاثیر اهداف آن. ۳۶

۴- تیم های خودگردان: ۳۸

۵- طراحی های مالکیت کارکنان. ۳۸

۶- مدیریت بر مبنای هدف.. ۳۹

۷- دیگر برنامه های مدیریت مشارکتی. ۳۹

مدیریت منابع انسانی. ۴۰

وظایف مدیریت منابع انسانی. ۴۱

برنامه ریزی منابع انسانی: ۴۲

برنامه ریزی نیروی انسانی، کارمند یابی و گزینش. ۴۲

استخدام: ۴۳

۲- آموزش و توسعه نیروی انسانی. ۴۴

۳- نظام ارزیابی عملکرد نیروی انسانی. ۴۵

۴- نظام جبران خدمات و انگیزه ۴۷

اهداف: ۴۸

۵- برنامه ریزی و پرورش مسیر پیشرفت شغلی. ۴۹

۶- بهبود ارتباطات منایع انسانی: ۵۰

عناصر فراگرد ارتباطات.. ۵۱

عناصر فرستنده یا منبع خبر. ۵۱

به رمز تبدیل نمودن و خارج ساختن از رمز. ۵۱

دریافت کننده: ۵۱

بازخور: ۵۲

موانع ارتباطات موثر: ۵۲

اثرهای دراکی. ۵۲

مفاهیم کلمات.. ۵۳

تفاوت در سطح سازمانی. ۵۳

دیگر موارد: ۵۴

موارد دیگر در مورد ارتباطات: ۵۵

۷- نظام ایمنی و سلامتی کارکنان: ۵۶

نظام حقوق و مزایا ۵۹

شرح شغل: ۵۹

روش طبقه بندی. ۶۰

نظریه های متداول در زمینه حقوق و دستمزد ۶۱

۱- نظریه عرضه و تقاضا ۶۱

۲- نظریه هزینه زندگی. ۶۱

۳- نظریه قدرت پرداخت.. ۶۲

۴- نظریه کارائی. ۶۲

الف- روش های تعیین مزد کاران انفرادی.. ۶۴

۱- روش کار مزدی تکه کاری.. ۶۴

۲-روش پرداخت بر مبنای استانداردها: ۶۴

ب: روش های مزد کارانه گروهی. ۶۵

ج: روش های تعیین مزد کارانه سازمانی: ۶۵

د: طرح های تشویقی سرپرستان. ۶۶

رهبری اثر بخش.. ۶۸

هر سربازی حق دارد یک فرمانده لایق داشته باشد ۶۸

رهبری.. ۶۸

منظور از  رهبری و  ویژگی های آن. ۶۹

فرق رهبری با مدیریت.. ۷۰

منابع قدرت رهبری.. ۷۱

وظایف رهبری.. ۷۲

ویژگی های یک رهبر موثر. ۷۳

سبک های عمده رهبری.. ۷۵

سبک رهبری اثر بخش از دیدگاه فیدلر: ۷۵

نظریه سبک رهبری رینسیس لیکرت.. ۷۶

مدل شبکه رهبری یا سبک سنجش رهبری.. ۷۷

(۱-۱) مدیریت ضعیف.. ۷۸

(۱-۹) مدیریت وظیفه مدار: ۷۸

تلحیلی در زمینه اثر بخشی رهبری سازمانی : ۷۹

انگیزش: ۸۱

تعریف انگیزش: ۸۱

تئوریهای انگیزش: ۸۲

تئوری سلسله مواتب نیازهای مازلو: ۸۲

تئوری دو عاملی هرزبرگ: ۸۴

تئوری های نیازهای زیستی و تعلق و رشد: ۸۵

تئوری انتظار روم ۸۵

تئوری برابری.. ۸۶

تئوری تقویت انگیزش.. ۸۶

مدیریت و انگیزش.. ۸۸

شکاف وابستگی: ۸۸

اندازه گیری میزان بهره وری: ۸۹

پنج مرحله برای کامیابی. ۸۹

فصل سوم: ۹۰

روش تحقیق. ۹۰

فرضیات.. ۹۱

تعریف فرضیه: ۹۱

فرضیه های این تحقیق. ۹۱

جامعه آماری و نمونه گیری: ۹۴

تعریف جامعه آماری.. ۹۴

جامعه آماری این تحقیق: ۹۴

تعریف نمونه گیری: ۹۵

انواع نمونه گیری: ۹۵

نمونه گیری این تحقیق. ۹۶

روش های تحقیق. ۹۷

تعریف روش تحقیق. ۹۷

انواع روش های تحقیق. ۹۷

روش بکار گرفته شده در این تحقیق. ۱۰۰

روش های جمع آوری اطلاعات.. ۱۰۱

مشاهده ۱۰۱

پرسشنامه. ۱۰۱

مصاحبه. ۱۰۲

روش آماری: ۱۰۲

سیستم کتابداری: ۱۰۲

روش جمع آوری اطلاعات این تحقیق. ۱۰۳

فصل چهارم: ۱۰۷

تجزیه و تحلیل اطلاعات.. ۱۰۷

تجزیه و تحلیل فرضیه ها با جدول فراوانی و رسم نمودار ستونی. ۱۰۸

تجزیه و تحلیل فرضیه اول: ۱۰۸

تجزیه و تحلیل فرضیه دوم ۱۰۹

تجزیه و تحلیل فرضیه سوم ۱۱۰

تجزیه و تحلیل فرضیه چهارم ۱۱۱

تجزیه و تحلیل و فرضیه پنجم ۱۱۲

فصل پنجم: ۱۱۳

نتیجه گیری.. ۱۱۳

نتایج این تحقیق. ۱۱۳

نتیجه فرضیه اول: ۱۱۳

نتیجه فرضیه دوم ۱۱۴

نتیجه فرضیه سوم ۱۱۶

نتیجه فرضیه چهارم ۱۱۷

نتیجه فرضیه پنجم ۱۱۸

ارائه پیشنهادات : ۱۱۹

منابع و مأخذ: ۱۲۶

دیگر منابع: ۱۲۶

پیوست: ۱۲۷

پرسشنامه این تحقیق پیوست آن می شود. ۱۲۷

فصل اول:

کلیات تحقیق

موضوع تحقیق:

بررسی چگونگی مدیریت و تاثیر آن بر عملکرد کارکنان

مقدمه:

مولفه های جز دستمزد وجود دارند که نیروی کار برتر را حفظ می کند عاملی دیگری جزء بهای نازل کالا نیز وجود دارند که مشتریان خود را حفظ می نمایند همچنین در توسعه و اقتصاد کشور به جزء ثروت و منابع موجود در آن عوامل وجود دارند که پیشرفت را تضمین می کند. چه بسا کشورهایی که با در دست داشتن معادن، منابع مختلف از جمله کشور های با درآمد کم و اقتصاد ضعیف تک محصولی به شمار می روند و کشورهای که با فقر منابع طبیعی دارای اقتصادی کار آمد و تاثیر گذار می باشند و البته فاکتور اصلی و مهم دیگری به نام مدیریت نیز به کمک می آید.

مدیریتی، یک مدیریت صحیح محسوب می شود که یک مدیریت موثر می باشد. مدیریت موثر جزء منابع اصلی توسعه ملتها شده است و مهمترین منابع لازم برای توسعه ملتها است. اعمال مدیریت توسط مدیر در موفقیعت یک سازمان نقش بسزایی دارد هر چه سازمان پیچیده تر باشد نقش مدیریت دشوار تر خواهد شد. مدیریت یعنی تصمیم گیری در زمان مناسب با افراد مناسب در جای که فعالیت در آن جریان دارد.

مدیران موثر، رهبران موثری هستند که با اعمال مدیریت اصلی و کار آمد خود می تواند نقش به سزایی در جامعه از طریق مشارکت در صنایع و ارائه خدمت مطلوب ایفاء نمایند و مدیران موثر و موفق مدیرانی هستند که ملبس به جامعه علم و تجربه باشند دیگر زمان آن که مدیر در یک برج بلند و لوکس بنشیند و از راه دور کنترل و دستور دهد سپری گردیده است حال زمان آن فرا رسیده است.

که مردان و زنان سخت کوش و مستعد و اثر بخش با ایجاد انگیزه و تقویت حس همکاری و جلب مشارکت و روابط هم سطح زمام امور را در دست گرفته و مدیریت سازمانهای وسیع و گسترده پیچیده کنونی را به عهده گیرند چرا که بدو مشارکت همگانی و بکار گیری کلیه عوامل و امکانات راه رسیدن به موفقعیت بس دشوار و خطیر است.

مدیریت را می توان متشکل از علم و هنر دانست به طور که بخشی از دانش مدیریت را می توان از طریق آموزش فرا گرفت و بخش دیگر را ضمن کار باید آموخت و در واقع بخشی را که با آموزش فرا گرفته می شود علم مدیریت و دیگر بخش را که موجب به کار بستن اندوخته در شرایط گوناگون می شود هنر مدیریت می نمایند.

فرایند مدیریت متشکل از ۵ عنصر به نام های برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت، کنترل، کارگزینی می باشد. که در بخشه های مختلف جامعه از جمله دولتی، صنعتی، بازرگانی و آموزش فعالیت می کند.

افراد به منظور تامین زندگی مادی و معنوی خود همه فعالیتهای اقتصادی در اقتصادبازار را انجام می دهند این امر طبیعتا هنگامی که فالیت اقتصادی در جهت الگو و نظم تشکیلاتی باشد نیز صحت دارد خواه آنها خودشان گاه درگیر فعالیت اقتصادی شوند خواه عمدتا ویژگی اقتصادی داشته باشند و خواه تنها فعالیت اقتصادی را نظم دهند، عجیب این که این امر اغلب به حساب نمی آید و نفعی که در به حداکثر رساندن درآمدها در اقتصاد بازار وجود دارد قدرت محرک کلیه فعالیتهای اقتصادی است زیرا هر فعالیتی که نیازمند کالاها و خدماتی باشد اما به عنوان کالاهای آزاد در اختیار عاملان نباشد مستلزم این است که جهت کسب و درآمدهای آتی کنترلی بر روی آنها باشد.

قبل از قرن هفدهم علم و فلسفه با یک دیگر در قلمرو معارف بشری مورد تحقیق واقعی می شوند و مرز مشخص میان آن دو وجود نداشت. تا آن که در دوران رنسانس فرهنگ اومانسم زمینه های شناخت مسائل اجتماعی را از طریق عقل و تجربه به وجود آورد این روند در خلال قرن ۱۷ آنچنان شتاب یافت که باعث شد در ابتدای قرن۱۸ زمزمه ی استقلال و جدایی علوم اجتماعی از فلسفه آغاز شود و پدیده استقلال انفکاک علوم اجتماعی از فلسفه نیز به طور طبیعی این اندیشه را نمودار ساخت که پدیده اجتماعی ویژگی های منظمی دارند و قانون حاکم بر رفتار اجتماعی همانند قانون مندی حاکم بر جهان ماده و طبیعت است در مورد اقتصاد هم اندیشمندان اقتصاد معتقد بودند که فعالیتهای انسان در تولید توزیع و مصرف تابع قوانین طبیعی است که باید آنها را شناخت تا آن که بتوان و روابط علمی بین پدیده های اقتصادی را تبین کرد.




توجه توجه
ایمیل و شماره همراه خود را در فرم زیر وارد کنید
توجه توجه: فایل درخواستی حداکثر ظرف 30 دقیقه ارسال خواهد شد.