پروژه گیربکس های اتوماتیک (همراه با تصاویر)

مقدمه

۱ تاریخچه گیربکس های صنعتی۲
آشنایی با اجزاء تشکیل دهنده ی گیربکس های صنعتی۹
فصل اول ۱۰
یاتاقان های غلتشی۱۰
۱-انتخاب یاتاقان ها۱۱
۲-معرفی یاتاقان ها۱۲
۳-انواع یاتاقان های غلتشی۱۲
۳-۱ـ یاتاقان های شیار عمیق: Deep groove ball bearing13
۳-۲- یاتاقان ها با تماس زاویه ای یا مایل: Angular contact ball bearings 14
۳ـ۳- یاتاقان های خود تنظیم: Self-aligning ball bearings15
۳-۴-یاتاقان های غلتک استوانه ای: Cylindrical roller bearings16
۳-۵ـ یاتاقان های سوزنی: Needle roller thrust bearings18
۳-۶ ـ یاتاقان های غلتک مخروطی: Taper roller bearings19
۳-۷-غلتک کروی (بشکه ای): Spherical roller thrust bearings20
۳-۸-یاتاقان های کف گرد ۲۱
۴-تلرانس۲۲
۵-Minimum load کمترین بار:………………………………………………………….۲۳
۶-تعیین بار معادل یاتاقان……………………………………………………………………..۲۴
۷-عمر یاتاقان ها:…………………………………………………………………………………۲۶
فصل دوم……………………………………………………………………………………………..۲۹
چرخ دنده ها………………………………………………………………………………………۲۹
۱-چرخ دنده……………………………………………………………………………………..۳۰
۲-انواع چرخ دنده……………………………………………………………………………….۳۰
۳-اصطلاحات فنی مربوط به چرخ دندهها………………………………………………۳۴
۴-سیستم دندانهای چرخ دنده …………………………………………………………….۳۶
۵-اثر مزدوج………………………………………………………………………………………۳۷
۶-ویژگیهای منحنی پوش دایره……………………………………………………………. .۴۰
۷-مبنای تئوری چرخ دندهها………………………………………………………………..۴۰
۸-نسبت درگیری……………………………………………………………………………….۴۴
۹-تداخل…………………………………………………………………………………………..۴۵
۱۰-روشهای شکل دهی دندانه‌های چرخ دنده ………………………………………….۴۹
۱۰-۱-فرز کاری………………………………………………………………………………۵۰
۱۰–۲-صفحه تراشی……………………………………………………………………………۵۰

۱۰-۳-تراش با فرز حلزونی………………………………………………………………….۵۱
۱۰-۴پرداخت کاری……………………………………………………………………………..۵۲
۱۱-چرخ دنده‌هایی مخروطی راست دندانه………………………………………………۵۳
۱۲-چرخ دنده‌های مارپیچ موازی…………………………………………………………….۵۴
۱۳-چرخ دنده‌هایی حلزونی……………………………………………………………………۵۸
۱۴-مجموعه‌ای از چرخ دنده‌ها ………………………………………………………………۵۹
۱۵-تحلیل نیروهای وارد به چرخ دنده‌های ساده……………………………………….۶۲
۱۶-تحلیل نیروهای وارد بر چرخ دنده‌های مخروطی…………………………………۶۵
۱۷-تحلیل نیروهای وارد به چرخ دنده‌های مارپیچ…………………………………….۶۵
۱۸-تحلیل نیروهای وارد به چرخ دنده‌های حلزونی………………………………….۶۶
۱۹-نسبت چرخ دنده‌ها و تعداد دندانه‌ها………………………………………………….۶۸
فصل سوم…………………………………………………………………………………………….۶۹
سایر اجزا……………………………………………………………………………………………۶۹
آشنایی با انواع گیربکس های صنعتی………………………………………………۷۱
۱-گیربکس های صنعتی………………………………………………………………………۷۲
۲-دورهای n2, n1……………………………………………………………………………..72
۳-توان HP1 و WK1 ………………………………………………………………………..73
۴-گشتاور خروجی M2……………………………………………………………………….73
۵-ضریب کار S.F……………………………………………………………………………….73
۶-نسبت تبدیل ………………………………………………………………………………….۷۳
۷-راندمان گیربکس…………………………………………………………………………….۷۴
۸-انتخاب گیربکسها……………………………………………………………………………۷۵
۹-نحوه انتخاب موتور گیربکسها………………………………………………………….۷۶
۱۰-بارهای شعاعی و پیشران………………………………………………………………….۷۶
۱۱-موقعیت نصب………………………………………………………………………………۷۶
۱۲-روغنکاری…………………………………………………………………………………۷۷
۱۳-هنگام نصب گیربکس، به نکات زیر توجه نمائید: ……………………………….۷۷
فصل چهارم…………………………………………………………………………………………۷۹
VF GEARBOX…………………………………………………………………………..79
۱-گیربکس های VF………………………………………………………………………….80
۲-راهنمای انتخاب گیربکسهای حلزونی………………………………………………….۸۲
۳-برگشت ناپذیری استاتیکی:…………………………………………………………………۸۲
۴-برگشت ناپذیری دنیامیکی………………………………………………………………….۸۳
۵-بازده ………………………………………………………………………………………………۸۶
۶-روغنکاری………………………………………………………………………………………..۸۶
۷-محاسبه بار شعاعی روی محورهای ورودی و خروجی(بر حسبdaN)…..87
فصل پنجم……………………………………………………………………………………………۸۹
RVF GEARBOX …………………………………………………………………………89
۱-گیربکس هایRVF………………………………………………………………………..90
۲-مشخصات………………………………………………………………………………………..۹۱
۳-جهت چرخش………………………………………………………………………………….۹۱
۴-روغنکاری………………………………………………………………………………………..۹۱
۵-موقعیت نصب…………………………………………………………………………………۹۳
۶-مشخصات گیربکس های حلزونی سری MRVF ……………………………….94
۷-مشخصات گیربکس های حلزونی RVF ………………………………………….95
۸-محاسبه بار شعاعی روی محورهای ورودی و خروجی (بر حسب daN) .96
فصل ششم…………………………………………………………………………………………۹۸
VF/VF GEARBOX…………………………………………………………………….98
۱-گیربکس هایVF/VF…………………………………………………………………….99
۲-مشخصات……………………………………………………………………………………۱۰۰
۳-جهت چرخش……………………………………………………………………………..۱۰۰
۴-روغنکاری…………………………………………………………………………………….۱۰۰
۵-موقعیت نصب……………………………………………………………………………..۱۰۱
۶-مشخصات موتور گیربکس های تقلیل دور دوتایی با نسبت های بالاتر ( حلزون/ حلزون) سری MVF/VF……………………………………………………..102
۷-مشخصات گیربکس های تقلیل دور دوتایی با نسبت های بالاتر ( حلزون/ حلزون) سری VF/VF…………………………………………………………….103
۸-حداکثر بارهای شعاعی مجاز روی محورهای ورودی و خروجی……….۱۰۴
فصل هفتم……………………………………………………………………………………۱۰۵
RAN GEARBOX…………………………………………………………….105
۱-گیربکس هایRAN………………………………………………………………………106
۲-مشخصات………………………………………………………………………………………۱۰۷
۳-طراحی………………………………………………………………………………………۱۰۸
۴-روغنکاری………………………………………………………………………………………۱۰۹
۵-مشخصات گیربکس های سری RVN ,MRAN با زاویه ◦۹۰……………..۱۱۰
۶-مشخصات گیربکس های سری RVN با زاویه ◦۹۰………………………..۱۱۲
۷-محاسبه بار شعاعی روی محورها ورودی و خروجی (بر حسب daN)….112
فصل هشتم……………………………………………………………………………………..۱۱۴
RAP GEARBOX …………………………………………………………………..114
۱-گیربکس هایRAP……………………………………………………………….۱۱۵
۲-مشخصات…………………………………………………………………………………۱۱۶
۳-موقعیت نصب………………………………………………………………………………۱۱۶
۴-جهت چرخش……………………………………………………………………………۱۱۸
۵-روغنکاری……………………………………………………………………………………۱۱۸
۶-مشخصات گیربکس های سری MRAP………………………………………۱۱۹
فصل نهم……………………………………………………………………………………………۱۲۱
RAO GEARBOX ………………………………………………………………………121
۱-گیربکس های RAO………………………………………………………………….۱۲۲
طراحی اجزای گیربکس های صنعتی…………………………………………………۱۲۳
۲-طراحی چرخ دنده های گیربکس صنعتی……………………………………………۱۲۴
۳-طراحی شفت های گیربکس صنعتی ………………………………………………….۱۲۶
۴-طراحی یاتاقان های گیربکس صنعتی…………………………………………………۱۲۷
منابع و مؤاخذ………………………………………………………………………………….۱۲۸

تاریخچه گیربکس های صنعتی
گیربکسهای اتوماتیک
در سال ۱۹۳۸ کرایسلر کلاچ هیدرولیکی را تولید نمود که با وجود آن در حالی که جعبه دنده می توانست در وضعیت درگیری باشد موتور با دور آرام به کار خود ادامه می داد . و با این طرح گام موفقیت آمیزی در ابداع جعبه دنده های نیمه اتوماتیک برداشته شد و بدین لحاظ کرایسلر مشهور گردید .

جعبه دنده های نیمه اتوماتیکی که طراحی گردید به نام های مختلف در تجارت شناخته شد مانند: و در طراحی های بعد به جای کلاچ هیدرولیکی مبدل گشتاور هیدرولیکی جایگزین شد و به نام های کرایسلر تورک – درایو و پلی موث هیدرایو نامیده شد.مشاهده می شود که در آن ها به منظور تعویض دنده ها هنوز از یک کلاچ پایی استفاده شده است .




توجه توجه
ایمیل و شماره همراه خود را در فرم زیر وارد کنید
توجه توجه: فایل درخواستی حداکثر ظرف 30 دقیقه ارسال خواهد شد.