تشکر و قدردانیأ
چکیده د
فهرست مطالبه
فهرست جداول ط
فهرست نمودارها ل
فصل اول : طرح کلی پژوهش۱
دعای هنرمند۲
مقدمه۳
بیان مسئله ۶
ضرورت و اهمیت حرکت به سوی خلاقیت ۸
اهداف تحقیق ۱۰
فرضیات تحقیق ۱۲
تعریف مفاهیم و واژه ها۱۲
محدودیتهای تحقیق۱۳
خلاصه فصل۱۵
فصل دوم : سابقه موضوع تحقیق ۱۶
مقدمه۱۷
ساختار مغز و عملکرد آن۱۸
تعاریف خلاقیت ۲۵
۱ . نگرشهای خاستگاهی ۲۶
۲ . نگرشهای فرایندی ۲۷
رابطه هوش و خلاقیت ۳۱
فرایند خلاقیت ۳۶
مراحل والاس —————————————————– ۳۷
مراحل اسبورن —————————————————- ۳۹
مراحل تورنس —————————————————– ۴۱
نظریه های خلاقیت :——————————————————- ۴۲
۱٫ نظریه های جهان باستان————————————————- ۴۲
۲٫ نظریه های جدید فلسفی ————————————————- ۴۴
۳٫ نظریه های روان شناسی ————————————————- ۴۵
۴٫ روانکاوی جدید ——————————————————— ۴۶
خصوصیات افراد خلاق —————————————————– ۴۹
نیازهای افراد خلاق ——————————————————– ۵۶
عوامل موثر در خلاقیت—————————————————– ۵۸
هوش ———————————————————— ۵۹
ویژگیهای شخصیتی————————————————- ۶۱
خانواده———————————————————– ۶۳
مدرسه و دانشگاه و نقش آن در خلاقیت ——————————– ۶۵
نقش انگیزه های درونی و بیرونی در خلاقیت———————————— ۶۹
تاثیرات عوامل خاص بر خلاقیت :——————————————— ۷۰
سن ————————————————————- ۷۰
جنس———————————————————— ۷۱
ارزشها و فشارهای اجتماعی —————————————— ۷۱
تحصیلات——————————————————— ۷۲
نقش کوشش در خلاقیت——————————————— ۷۲
شرایط محیطی مطلوب برای خلاقیت —————————————– ۷۳
تکنیکهای خلاقیت و نو آوری———————————————— ۷۴
یورش فکری——————————————————– ۷۵
مدل سینکتیکس —————————————————– ۷۷
تکنیک دلفی … ——————————————————- ۷۸
آموزش خلاقیت ———————————————————- ۸۷
الف : آموزش و پرورش عمومی خلاقیت————————————— ۸۷
آموزش خلاقیت در جهان ——————————————– ۸۸
ب : آموزش خلاقیت در کودکان و دانش آموزان ——————————- ۸۹
نکات قابل توجه در آموزش خلاقیت به فراگیران—————————– ۹۳
آنچه مربی برای پرورش فکر خلاق باید انجام دهد —————————- ۹۶
محتوای درسی فراگیر و ارتباط آن با خلاقیت ——————————- ۹۹
اصول اساسی در پرورش خلاقیت ——————————————- ۱۰۷
عوامل موثر در پرورش خلاقیت ——————————————— ۱۰۸
نقش امنیت و آزادی روانی در خلاقیت ————————————— ۱۱۳
خلاقیت و حل مسئله —————————————————– ۱۱۵
خلاقیت و پیشرفت تحصیلی ———————————————- ۱۱۷
خلاقیت و هنر ———————————————————- ۱۱۸
خلاقیت و توسعه اقتصادی ————————————————- ۱۲۱
اثر محرک عاطفی در خلاقیت ———————————————- ۱۲۲
شرایط لازم جهت استفاده حداکثر از قدرت تصور در خلاقیت ——————– ۱۲۶
موانع خلاقیت ———————————————————– ۱۲۸
عامل شانس در کاوش در مسیر خلاقیت ————————————- ۱۲۷
با تصور خلاق می توان روابط شخصی را بهبود بخشید————————— ۱۳۹
سوابق پژوهش در ایران ————————————————— ۱۴۱
سوابق پژوهش در خارج ————————————————— ۱۴۳
نتیجه گیری و جمع بندی فصل دوم—————————————– ۱۴۷
فصل سوم : روش اجرای پژوهش————————————– ۱۵۰
روش تحقیق————————————————————- ۱۵۱
روش گرد آوری اطلاعات————————————————— ۱۵۲
ابزار گردآوری اطلاعات —————————————————- ۱۵۲
جامعه آماری———————————————————— ۱۵۲
تعداد و روش نمونه گیری ————————————————- ۱۵۳
نمره گذاری آزمون ——————————————————- ۱۵۴
نحوه تبدیل نمره خام به نمره استاندارد ————————————– ۱۵۴
اعتبار آزمون————————————————————- ۱۵۵
روش استخراج مصاحبه کتبی ———————————————- ۱۵۵
اساس تئوریکی پرسشنامه و مصاحبه کتبی ———————————– ۱۵۶
روشهای آماری———————————————————– ۱۵۶
خلاصه فصل————————————————————- ۱۵۸
—
فصل چهارم :یافته های پژوهش و تجزیه و تحلیل آنها —————- ۱۵۹
مقدمه—————————————————————— ۱۶۰
تجزیه یافته های پژوهش ————————————————– ۱۶۱
تحلیل یافته های پژوهش————————————————– ۲۰۵
خلاصه فصل ———————————————————— ۲۰۸
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات ———————- ۲۰۹
نتیجه گیری————————————————————- ۲۱۰
پیشنهادات————————————————————– ۲۱۲
منابع —————————————————————— ۲۱۴
پیوستها —————————————————————- ۲۲۱