پایان نامه زبان با عنوان تحلیل عناصر نیت و ترس نهفته در گفتمان شخصیتهای نمایشنامه سرایدار اثرهارولد پینتر

 

ContentsPages
Dedicationsi
Acknowledgementsii
Abstractiii
Chapter One: Introduction 1
۱٫۱ General Overview 2
۱٫۲ The Statement of The Problem 6
۱٫۳ The Significance of The Study 8
۱٫۴ Research Questions 9
۱٫۵ A Short Review of Background and
Related Literature 10
۱٫۶ Definitions and Explanations of Key Terms 13
Chapter Two: Theoritical and methodological
Considerations 16
۲٫۱ Harold Pinter and The Twentieth Century 17
۲٫۲ Harold Pinter as A Playwright 18
۲٫۳ Pinter’s Use of Language and Characters Type 19
۲٫۴ Pragmatics and Speech Act 23
۲٫۵ Grice’s Co-operative principles and Maxims 26
Chapter Three: Grice’s Model of Speech Acts and
Conversational Analysis 34
۳٫۱ Language and Meaning 35
۳٫۲ Grice’s Concept of Conversational Implicatures 37
۳٫۲٫۱ Flouting the Maxims 37
۳٫۲٫۲ Violating the Maxims 41
Chapter Four: The Analysis of Characters’ Speech Acts
and Inner Intention within the Framework
of Grice’s Co-operative Principles 46
۴٫۱ An Overview of The Caretaker 47
۴٫۲ Conversational Implicatures in The Caretaker 51
۴٫۳ The Gricean Analysis of The Play’s Acts Based on
Grice’s Concept of Implicature 52
۴٫۳٫۱ The Analysis of Act I 53
۴٫۳٫۲ The Analysis of Act II 57
۴٫۳٫۳ The Analysis of Act III 69
۴٫۴ The Characters’ Inner Intentions and Threats 75
۴٫۵ Adult- child and Teacher-pupil Discourse Strategies
in The Caretaker 82
Chapter Five: Summary, Conclusions, and Suggestions
for Further Resaerch 90
۵٫۱ Summary 91
۵٫۲ Conclusions 91
۵٫۳ Suggestions for Further Research 95
Selected Bibliography 97
Persian Abstract……….………………….……………………۱۰۰
Chapter One
Introduction
In this chapter, first an overview of the research will be given. Then the problem leading to projecting the research will be stated. These will be followed by the research questions which will be answered in this study. Next, a short review of the related literature and the background of the study will be presented. Finally the definition of some unfamiliar terms will be given in order to help the reader in understanding the arguments of the present thesis better.
۱٫۱ General O

چکیده

رویکرد زبانشناسی، در بررسی و نقد آثار ادبی روزنه های جدیدی را گشوده است. یکی از این رویکردها که کاربرد خوبی در تحلیل گفتمان شخصیتهای آثار ادبی دارد، اصول همکاری گرایس می باشد. با توجه به اینکه تأکید گرایس بر روی مکالمه و گفتمان میان شخصیت هاست و از آنجا که نمایشنامه بر مبنای مکالمه می باشد، قالب خوبی برای مطالعه بر مبنای اصول همکاری گرایس است. پینتر، نمایشنامه نویس قرن بیستم با بکار گیری سبک جدیدی از زبان، شخصیتهایی را در نمایشنامه اش پرورش می دهد که زیرکانه نیات درونی شان را پنهان می سازند. شخصیتهای نمایشنامه سرایدار برای برقراری ارتباط با دیگران تلاش می کنند تا بدینوسیله بر ترسها و اضطرابهای درونشان غلبه کنند، اما هر بار با شکست مواجهه می شوند. از آنجا که پی بردن به نیات درونی شخصیتها تنها از تجزیه و تحلیل زبان آنها میسر است، محقق کوشیده است تا گفتگوی شخصیتها را در چهار چوب اصول همکاری و تلویحات زبانی گرایس تجزیه و تحلیل کند. در نمایشنامه سرایدار همه ی شخصیتها با نقض و تخلف کردن از اصول همکاری گرایس، اصل رعایت برقراری ارتباط را نادیده می گیرند. با نادیده گرفتن اصول همکاری در گفتمان به تدریج نیات درونی شخصیتها آشکار می شود. با تجزیه و تحلیل گفتمان، روابط میان شخصیتها نیز آشکار می گردد. عامل اصلی شکست شخصیتهای نمایشنامه سرایدار در برقراری ارتباط ترس و اضطراب ناشناخته ایست که هرگز به شخصیتها اجازه نمی دهد تا آزادانه احساسات خود را بیان کنند. این ترس ناشناخته بر فکر و روح انسان امروزی سایه افکنده است.

،


توجه توجه
ایمیل و شماره همراه خود را در فرم زیر وارد کنید
توجه توجه: فایل درخواستی حداکثر ظرف 30 دقیقه ارسال خواهد شد.