پایان نامه بررسی وضعیت بهداشت روانی و رابطه ی آن با میزان عزت نفس دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه
چکیده. ۱
فصل اول.. ۲
مقدمه. ۳
بیان مساله. ۵
اهمیت پژوهش…. ۸
اهداف تحقیق.. ۱۰
فرضیه های تحقیق.. ۱۰
تعاریف اصطلاحات و مفاهیم.. ۱۱
فصل دوم. ۱۶
مقدمه. ۱۷
نظریه ها و دیدگاه های مرتبط با بهداشت روانی.. ۱۷
بهداشت روانی و سه سطح پیشگیری.. ۱۹
هدف بهداشت روانی.. ۲۳
عوامل خطرآفرین و پیشگیری کننده دربهداشت روانی.. ۲۳
درمان.. ۲۶
راهبردهای کاهش استرس و حفظ بهداشت روانی.. ۲۷
نظریه ها و دیدگاههای مرتبط با افسردگی.. ۲۸
طبقه بندی افسردگی.. ۳۵
تفاوتهای جنسی درافسردگی.. ۳۶
سن وافسردگی.. ۳۸
سبب شناسی افسردگی.. ۳۹
نظریه ها ودیدگاه ها ی مرتبط با اضطراب… ۳۹
علائم اضطراب… ۴۴
انواع اضطراب… ۴۴
کنترل اضطراب… ۴۵
روشهای کاهش اضطراب… ۴۵
نظریه ودیدگاههای مرتبط با فوبی.. ۴۶
علائم فوبی.. ۴۹
عوامل ونتایج بین فردی فوبی.. ۵۰
نظریه ها ودیدگاههای مرتبط باوسواس…. ۵۰
شیوع وطول دوره وسواس…. ۵۳
درمان وسواس…. ۵۳
نتایج مطالعات درمانهای شناختی ورفتاری.. ۵۵
دیدگاه های مرتبط باپرخاشگری.. ۵۵
علت های احتمالی اختلال های سلوک…. ۵۸
درمان اختلال های سلوک…. ۶۰
پرخاشگری و عزت نفس…. ۶۰
نظریه و دیدگاه های مرتبط با پارانویید.. ۶۱
شیوع پارانویید.. ۶۲
تشخیص و ویژگی های بالینی پارانویید.. ۶۳
درمان پارانویید.. ۶۳
نظریه ها و دیدگاه های مرتبط با عزت نفس…. ۶۴
آیا با اعتماد به نفس متولد می شویم؟. ۶۷
تحقیقات خارجی.. ۶۹
تحقیقات داخلی.. ۷۱
فصل سوم. ۷۵
روش تحقیق.. ۷۵
روش…. ۷۶
جامعه آماری.. ۷۶
نمونه آماری.. ۷۶
تعیین حجم نمونه. ۷۷
ابزارهای پژوهش…. ۷۹
طریقه اجرای پژوهش…. ۸۱
روش های آماری پژوهش…. ۸۲
فصل چهارم. ۸۳
تحلیل داده ها ۸۳
آمار توصیفی.. ۸۴
آمار استنباطی.. ۹۹
فصل پنجم`.. ۱۰۴
بحث و نتیجه گیری.. ۱۰۴
خلاصه تحقیق.. ۱۰۵
بحث و نتیجه گیری.. ۱۰۷
پیشنهادها ۱۱۴
محدودیت های تحقیق.. ۱۱۵
پیوستها و ضمائم.. ۱۱۶
منابع.. ۱۱۷
چکیده
این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین بهداشت روانی و عزت نفس دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان حاج تقوی شهر اراک صورت گرفته است . جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان مشغول تحصیل در مقطع سوم نظری در شهر اراک در سال تحصیلی ۸۵ – ۸۴ می باشد. حجم نمونه انتخاب شده در این مطالعه ۲۰۰ نفر از دانش آموزان بوده است که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله انتخاب گردیده است ابزار جمع آوری اطلاعات در تحقیق حاضر آزمون بهداشت روانی SCL90 و آزمون عزت نفس کوپراسمیت است.
روش پژوهش در این تحقیق ترکیبی از روش اسنادی و پیمایشی و روش آماری در سطح توصیف شاخص های آماری و در سطح استنباطی ضریب همبستگی پیرسون است که نتایج زیر حاکی از آن می باشد.
۱ – بین میزان افسردگی و عزت نفس در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه نظری رابطه ی معکوس وجود دارد بدین معنی که هر چه میزان افسردگی افزایش یابد از میزان عزت نفس کاسته می شود و میزان ضریب همبستگی نمرات افسردگی و عزت نفس دانش آموزان ۵۵۶-% می باشد و از نظر آماری در سطح ۰۵/۰ معنی دار است.
۲ – بین میزان اضطراب و عزت نفس در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه نظری رابطه ی معکوس وجود دارد بدین معنی که هر چه میزان اضطراب افزایش یابد از میزان عزت نفس کاسته می شود و میزان ضریب همبستگی بین نمرات -۴۷۶% می باشد و از نظر آماری در سطح ۰۵/۰ معنی دار است.
۳ – بین میزان وسواس و عزت نفس در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه نظری رابطه ی معکوس جود دارد بدین معنی که هر چه میزان وسواس افزایش یابد از میزان عزت نفس کاسته می شود و میزان ضریب همبستگی نمرات وسواس وعزت نفس ۴۸۸%- می باشد و از نظر آماری در سطح۰۵/۰ معنی دار است.
۴ – بین میزان فوبی وعزت نفس در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه نظری
رابطه ی معکوس وجود دارد بدین معنی که هر چه میزان فوبی افزایش یابد از میزان عزت نفس کاسته می شود و میزان ضریب همبستگی نمرات فوبی وعزت نفس ۳۷۲-% می باشد و از نظر آماری در سطح۰۵/۰ معنی دار است.
۵- بین میزان پرخاشگری وعزت نفس در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه نظری رابطه ی معکوس جود دارد بدین معنی که هر چه میزان پرخاشگری افزایش یابد از میزان عزت نفس کاسته می شود و میزان ضریب همبستگی نمرات پرخاشگری وعزت نفس دانش آموزان -۴۷۰% می باشد و از نظر آماری در سطح۰۵/۰ معنی دار است.
۶ – بین میزان پارانویا و عزت نفس در دانش آموزان دخترمقطع متوسطه نظری رابطه ی معکوس جود دارد بدین معنی که هر چه میزان پارانویا افزایش یابد از میزان عزت نفس کاسته می شود و میزان ضریب همبستگی بین نمرات پارانویا و عزت نفس دانش آموزان ۴۴۸-% می باشد و از نظر آماری در سطح۰۵/۰ معنا دار می باشد.