پایان نامه نقد و بررسی تعلیم و تربیت اومانیسم از دیدگاه متفکران معاصر اسلامی
فصل اول(کلیات)
مقدمه۲
بیان مساله۳
اهمیت وضرورت تحقیق۳
اهداف تحقیق۳
سوالات تحقیق۴
تعریف عملیاتی۵
فصل دوم(مرور مطالعاتی)
تاریخچه۸
مفهوم لغوی واژه اومانیسم۹
اصطلاح شناسی اومانیسم۹
سیر تاریخی اومانیسم۱۰
اقسام اومانیسم۱۱
مولفه ها وپیامدهای اصلی اومانیسم۱۲
مبانی اومانیستی حقوق بشر غربی۱۲
دعوت اسلام به تعلیم وتربیت۱۴
انسان درجهان بینی اسلامی۱۴
ارزش های انسان ازدیدگاه اسلام۱۵
مفهوم کمال نزد متفکران اسلامی۱۵
گرایش های عمده درتعلیم وتربیت……………………………………………………………..۱۶
هدف های تعلیم وتربیت در اسلام …………………………………………………………….۱۶
پیشینه…………………………………………………………………………………………….۱۹
فصل سوم(روش تحقیق)
روش جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………..۲۳
نوع تحقیق………………………………………………………………………………………..۲۳
مراحل تحقیق…………………………………………………………………………………….۲۴
«مراحل روش جرج زداف بردی درمطالعات تطبیقی»……………………………………..۲۴
فصل چهارم(ارائه وتحلیل اطلاعات)
اومانیسم رنسانس و جدید………………………………………………………………………..۲۷
مولفه های اومانیسم………………………………………………………………………………۲۹
جمع بندی از مولفه های اومانیسم………………………………………………………………۳۷
اومانیسم وحقوق بشر……………………………………………………………………………۳۷
نقاط قوت اومانیسم……………………………………………………………………………….۳۸
نقاط ضعف اومانیسم…………………………………………………………………………….۳۹
تعلیم وتربیت در دنیای جدید…………………………………………………………………….۳۹
هدف خلقت از دیدگاه قرآن………………………………………………………………………۴۱
ویژگیهای نظام تربیتی اسلام……………………………………………………………………۴۲
روش های تربیتی دراسلام……………………………………………………………………..۴۴
هدفهای تربیتی دراسلام…………………………………………………………………………۴۶
پیامدهای تعلیم و تربیت اسلامی………………………………………………………………..۴۹
نقد وبررسی تفکر اومانیستی……………………………………………………………………۵۱
جواب پرسش ها…………………………………………………………………………………۵۱
فصل پنجم(استنتاج ونتیجه گیری)
خلاصه …………………………………………………………………………………………..۵۷
محدودیت های تحقیق……………………………………………………………………………۵۸
پیشنهادها…………………………………………………………………………………………۵۸
منابع………………………………………………………………………………………………۵۹