سیستمهای انژکتوری BOCH MP 7.3 2
-۱ مقدمه ۲
کاربرد: ۲
۲-سیستم انژکتوری BOCH MP7.3 3
۳-استاندارد L4 3
روشهای استاندارد برای تطبیق با استاندارد L4 : 3
۳-پمپ سوخت (با فشار پایین) ۹
۴-فیلتر بنزین ۹
۵- رگولاتر فشار سوخت ۱۰
۶- ریل سوخت انژکتور ۱۰
۷-انژکتورهای سوخت ۱۰
عملکرد مدار هوا ۱۱
رله دوبل اژکتور ۱۷
سنسور سرعت خودرو ۱۸
پمپ هوای ثانویه ۲۹
۲-۲ توضیحات ۳۰
۳-۲ ویژگی های الکتریکی ۳۰
۴-۲ موقعیت قرار گیری ۳۰
سوپاپ ورودی هوای روی اگزوز ۳۰
۳-۱ وظیفه ۳۰
۳-۳ موقعیت قرار گیری ۳۱
عملکرد سیستم بازیافت بخارات بنزین ( کنیستر) ۳۱
۲-۳ تنظیم سوخت دور آرام ۴۰
۳-۳ عملکرد در دورهای گذرا ۴۱
۴-۳تنظیم دور در بار کامل ۴۱
۳-۵ هماهنگی در سیکل پاشش سوخت ۴۱
۳-۶ قطع پاشش سوخت هنگام شتاب منفی ۴۲
۳-۷ اصلاح پاشش سوخت به وسیله سنسور اکسیژن ۴۲
۳-۸سیستم بهینه ساز مصرف سوخت با توجه به ارتفاع ۴۲
۴- سیستم جرقه ۴۲
۵-تنظیم موتور ۴۳
۶-عملکرد سیستم تزریق هوا درون اگزوز ۴۳
عملکرد سیستم عیب یاب EOBD 44
۱-۷ شناسایی احتراق ناقص ۴۴
۲-۷ پاشش هوا به اگزوز ۴۶
۳-۷ دیاگرام راندمان مبدل کاتالیتیکی ۴۶
۴-۷ خرابی سنسورهای اکسیژن ۴۷
-۸نحوه محافظت از موتور ۴۷
۹سیستم تهویه مطبوع ( مطابق با تجهیزات خودرو ) ۴۷
۱۰ – عملکرد ساکن کننده خودرو ۴۸
۷- شرایط برگشت ECU انژکتور تحت گارانتی ۵۴
سیستمهای انژکتوری BOCH MP 7.3
-۱ مقدمه
کاربرد:
از نوع انژکتور سوخت برای موتورهای متعددی استفاده می شود با توجه به نوع استفاده از آنها ، ممکن است تغییراتی جزئی در هنگام نصب وجود داشته باشد.
این سیستم انژکتوری با توجه به اطلاعات دریافتی از دور موتور و فشار هوای ورودی ، میزیان پاشش سوخت و زمان جرقه را تنظیم می کند.
ویژگیها:
• پاشش سوخت چند نقطه ای (۴ انژکتور الکترومکانیکی)
• برنامه ریزی زمان باز شدن انژکتورها
• سیستم جرقه الکتریکی یکپارچه
• آوانس Catro graphic
توجه: سیستم پاشش سوخت می تواند Sequential ( ترتیبی)
یا Semi-Sequential (جفت سیلندری) باشد.
مدل های اصلی:
نوع موتور ویژگی مکانیکی
XU7JP4
L4+EOBD سیستم انژکتوری
BOCH MP7.3
توجه:۴L استاندارد اروپایی CEE 2000) ERUO 2000)
توجه: EOBD عیب یاب تجهیزات ضد آلایندگی European ON Bord) Diagnosid) 1
۲-سیستم انژکتوری BOCH MP7.3
سیستم انژکتور سوخت BOCH MP7.3 از استانداردهای زیر تبعیت می کند:
• استاندارد L4
• سیستم BOBD
ویژگیها:
• دارای سیستم پاشش سوخت (جفت سیلندری)
• دارای سیستم جرقه با دو کویل
• ترتیب احتراق ۲-۴-۳-۱
• هر انژکتور به صورت جداگانه کنترل می شود.
• سنسور تعیین موقت میل بادامک (میل سوپاپ)
• کنترل سیستم تزریق هوا در اگزوز