تحقیق دیفرانسیل و انواع آن (همراه با شکل و پاورپونت )

دیفرانسیل و انواع آن ۲
مقدمه ۲
دیفرانسیل چیست ؟ : ۳
چرخش با سرعتهای متفاوت : ۳
بر روی یخ : ۴
خارج از جاده : ۵
اتصال هیدرولیکی : ۶
دیفرانسیل های قفل شونده : ۷
دیفرانسیل های تورسن: ۸
خطوط انتقال در خودروهای دیفرانسیل عقب ۹
پینیون و کرانویل ۱۰
۲) spiral bevel gears 12
۳) hypoid gears 13
اکسل عقب (Rear Axle) 15
انواع اکسل ۱۷
انواع پوسته اکسل ۲۴
خطوط انتقال در خودروهای دیفرانسیل جلو ۲۵

دیفرانسیل و انواع آن
مقدمه

دیفرانسیل سه وظیفه اصلی دارد :
۱- نیروی موتور را تغییر جهت داده و به چرخ ها می رساند .
۲- بعنوان آخرین مرحله تغییر دور و گشتاور عمل کرده و دور را کاهش می دهد .
۳- نیرو را به شکلی به چرخ ها می رساند که هر کدام بتوانند با سرعتهای متفاوت بچرخند
( و دیفرانسیل نامش را از همین مورد گرفته است . )
چرا به دیفرانسیل نیاز داریم :
چرخ ها مخصوصا زمانی که اتومبیل دور می زند با سرعتهای متفاوتی می چرخند . بطوری که چرخهایی که به سمت داخل پیچ هستند مسافت کمتری نسبت به چرخهایی که سمت خارج پیچ هستند می پیمایند . از آنجایی که سرعت برا برست با مسافت طی شده تقسیم بر مدت زمان طی مسافت ، چرخهایی که مسافت کمتری
می پیمایند با سرعت کمتری می چرخند.
و نیز می دانیم که چرخهای جلو و عقب مسافتهای گوناگونی را می پیمایند .
برای چرخهایی که نیرو به آنها منتقل نمی شود مشکلی پیش نمی آید . زیرا به یکدیگر متصل نیستند و
می توانند بطور مستقل از یکدیگر بچرخند . اما چرخهایی که نیرو به آنها منتقل میشود دو به دو به یکدیگر متصل اند و هر دو نیروی شان را از یک موتور وگیربکس واحد می گیرند .
اگر اتومبیل دیفرانسیل نداشته باشد چرخ ها به یکدیگر قفل می شوند و با سرعت یکسانی می چرخند و چرخش اتومبیل با دشواری مواجه می شود . در اینصورت یکی از چرخ ها باید در جای خود بلغزد . که می دانیم برای این کار نیروی زیادی لازم است . این نیرو از طریق اکسل از یک چرخ به چرخ دیگر منتقل می شود و فشار زیادی بر اجزای اکسل وارد می کند . علاوه بر این موجب سایش تایر ها می شود .




توجه توجه
ایمیل و شماره همراه خود را در فرم زیر وارد کنید
توجه توجه: فایل درخواستی حداکثر ظرف 30 دقیقه ارسال خواهد شد.