فصل اول:آشنایی کلی با مکان شرکت
۱ـ پیشگفتار
۲ـ مقدمه
۳ـ نمودارسازمان
۴ـ تاریخچه شرکت
فصل دوم: اجزای تشکیل دهنده شرکت
الف: قسمت تولید
۱ـ کارخانه
۱ـ۱ خط تولید دستگاه تزریق
۲ـ۱ خط تولید دستگاه اکسترودر
۲ـ انبار
۱ـ۲ انبار مواد اولیه
۲ـ۲ انبار محصولات
۳ـ امور اداری وکار گزینی
ب: قسمت بازرگانی
۱ـ دفتر مرکزی
۱ـ۱ قسمت فروش
۲ـ۱ قسمت تدارکات
۳ـ۱ قسمت امور اداری
فصل سوم : ارزشیابی بخش های مرتبط با رشته کار آموزی
الف: ساختار امور مالی شرکت:
- حسابداری صنعتی
۲-حسابداری مالی
ب:ثبت های حسابداری مربوط به قسمت تولیدی و بازرگانی
ج: صورت های مالی وتجزیه وتحلیل آن ها
۱ـ تراز نامه
۲ـ صورت سود وزیان
۳ـ صورت سرمایه
۴ـ صورت تغییرات در وضعیت مالی
۵ـ توضیحات صورت های مالی
فصل چهارم :آزمون آموخته ها
فرم های کلی صورت های مالی
۱ـ تراز نامه
۲ـ صورت سود وزیان ـ گردش حساب سود وزیان انباشته
۳ـ صورت سود وزیان جامع
۴ـ صورت جریان وجوه نقد
۵ـ یادداشت های توضیحی
۱ـ۵ مبنای تهیه صورت های مالی
۲ـ۵ اهم رویه های حسابداری
۳ـ۵ توضیح اقلام مندرج در صورت
۴ـ۵ سایر اطلاعات
تعاریف :
(تعاریفی از حسابداری)
پیوست ها :
کلیه اسناد حسابداری مذکور مربوط به قسمت تولیدی وبازرگانی
پیشگفتار
تاریخچه ی حسابداری:
حسابداری درجهان نزدیک به ۶۰۰۰ سال سابقه تاریخی دارد وتاریخ نخستین مدارک کشف شده حسابداری به ۳۶۰۰ سال قبل ازمیلادمسیح برمی گردد. پیشینه حسابداری درایران نیز به نخستین تمدنهایی برمی گرددکه دراین سرزمین پاگرفت ومدارک حسابداری به دست آمده با ۲۵ قرن قدمت، گواه برپیشرفت این دانش درایران باستان است . درطول تاریخ روشهای حسابداری متنوع ومتعددی برای اداره ی امور حکومتی وانجام دادن فعالیتهای اقتصادی ابداع شده که در پاسخ به نیازهای زمان، سیرتحولی وتکاملی داشته است.
ممیزی املاک درتمدن ساسانی وتکامل حسابداری سیاق برای نگاهداری حساب درآمدومخارج حکومتی دردوران سلجوقیان ونگهداری حساب فعالیتهای بازرگانی به حساب سیاق نمونه های بارز وپیشرفته آن است.
بااین حال حسابداری نوین( دوطرفه) همانند بسیاری ازدانشهای کاربردی دیگر به همراه ورود فرآورده های صنعتی ورسوخ موسسات وشرکتهای خارجی به ایران راه یافت؟
اما عقب ماندگی عمومی اقتصادی،فقرعمومی، ناهماهنگی قوانین ومقررات با نیازهای جامعه، ضعف نهادهای حرفه ای وعدم ارتباط حسابداری نوین با حسابداری سنتی ایرانی ازجمله موانع عمده ای بوده است که اشاعه وپیشرفت حسابداری رادرشور مامحدودوکاربردآن رادرجهت رفع تنگناها ومشکلات اداره موسسات کاهش داده است تاآنجا که هنوز هم فواید استقرار سیستم های حسابداری متناسب وکارآمدی که بتواند بافراهم آوردن اطلاعات قابل اعتماد، صحیح وبه موقع،تصمیم گیریهای روزمره رامنطقی وبرنامه ریزی عملیات آینده راتسهیل کند که برای بسیاری از اشخاص مراجع وموسسات ناشناخته مانده است.به رغم این مشکلات بنیادی درزمینه آموزش حسابداری تلاشی بلند مدت ولی باافت صورت گرفته است که باتدریس رشته حسابداری درمدرسه دارالفنون دردهه ۱۹۳۰ شمسی دردوران ریاست شادروان علامه علی اکبر دهخدا آغاز وبه ایجاد رشته حسابداری دردانشگاه های وموسسات آموزش عالی درسراسر کشور منتهی گشته است.
بااین حال کوششی چشمگیر درجهت انطباق مباحث وکاربردهای حسابداری نوین با اوضاع واحوال وشرایط حاکم برجامعه ورفع نیازهای خاص واحدهای اختصاصی درایران کمتر دیده می شود.
انتشار متون درسی وکتابهای پایه ومرجع حسابداری دردهه ۱۳۲۰ آغاز وباکوشش های منظم وپیگیر استادانی چون شادروان حسن سجادی نژاد در دهه ۱۳۳۰ تداوم یافت ومعدودی ازاستادان وپژوهشگران حسابداری در دهه های بعدبردامنه وشتاب این حرکت افزودند وانتشار کتابهای متنوع ومتعدد حسابهای توسط مولفان ومترجمان مختلف به ویژه درس إلهای اخیرپیامد أین پویش علمی است.
ستایش ازتلاشگران وتلاش آنان که براین دانش که در چهارچوب عوامل محیطی کشور ازجمله: بنیادها وروابط حقوقی واشکال ومناسبات اقتصادی- اجتماعی ونیازهای واحدهای تولیدی وخدماتی واداری تاکید داشته اند.