تحقیق تاریخچه تصویر سازی (بدون منبع)
فصل اول
تاریخچه تصویرسازی ۱
تصویر سازی(تعریف(۲
اهداف تصویرسازی ۴
طبقه بندی انواع تصویرسازی ۶
تکنیک های تصویرسازی ۸
در باره تکنیک ها ۹
۱مدادرنگی ۹
۲اسکراچ برد۱۳
۳گواش ۱۵
۴قلم فلزی۱۷
۵ پاستل ۱۸
۶ کولاژ ۲۰
فصل دوم
آموزشی چند از تکنیک های تصویر سازی ۲۲
۱-۱-مداد ۲۲
۱-۲- مداد رنگی ۲۲
۲-۱-اکولین ۲۳
۲-۲- اکولین و وایتکس ۲۴
۲- ۳-اکولین باقلم فلزی و رنگ پارچه ۲۴
۲- ۴- اکولین وچسب مایع وچسب میسکیت ومدادشمعی ۲۵
۳- ۱- گواش ۲۵
۳- ۲- آبرنگ ۲۶
۴- ۱- مونو پرینت ۲۷
۴-۲- آ ب مرکب و فیبر و مونوپرینت ۲۸
۵-۱- قلم فلزی ۲۸
۵-۲- قلم فلزی و سرکه ۲۹
۵-۳- قلم فلزی و آب مرکب ۲۹
۵-۴- روان نویس دو رنگ ۳۰
۵-۵- ترام ۳۰
۶-۱-کولاژ ۳۱
۶-۲- کولاژ با استفاده از قطعات بریده شده توسط دست ۳۲
۶-۳- کولاژبا استفاده از قطعات بریده شده توسط قیچی ۳۲
۷-۱- پاستل و رنگ پلاستیک ۳۳
۸-۱- اسکراچ برد ۳۳
۸-۲ پاستل روغنی و خراش ۳۴
۹-۱ چسب چوب و گواش ۳۵
۹-۲- چسب چوب و اکولین ۳۵
فصل سوم
عناصر بصری ۳۶
نقطه: ۳۶
خط ۳۸
خطوط افقی ۳۹
خطوط عمودی ۳۹
خطوط منحنی ۳۹
خطوط مورب ۳۹
خطوط شکسته و زاویه دار ۳۹
سطح ( شکل) ۴۰
حجم ۴۰
بافت ۴۱
فضا ۴۲
حرکت
تاریخچه تصویرسازی
تصویرسازی در طول تاریخ چیزی جز روایت گری یا داستان پردازی نبوده است.اما شروع داستان سرایی به صورت مکتوب خود با آغاز تمدن های اسطوره ای و پیدایش اشکال خطوط نوشتاری بوده است که به کمک آنها افسانه های اساطیری در کتیبه های سنگی و مهرها یا پاپیروس نوشته می شد.
هنر تصویر سازی قبل از پیدایش خط در دوران پارینه سنگی ومیان سنگی در نمونه هایی مثل نقاشی غارها چیزی جز نقاشی جادویی نبوده است. در آن دوران نقوش در ارتباط با انتقال جادویی قدرتهای مرموز جهان طبیعت به درون زندگی جمعی انسانها و در مواقع شکار برای سیطره بر قدرت حیوانات یا در مواقع دیگر به همراه مراسم در رقص های آئینی به منظوره چیرگی بر قدرتهای تخریبگر طبیعت و … به تصویر کشیده می شوند.
در مشرق زمین مثلا در سرزمین چین تصویر سازی بازگویی نمادین گونه نقوش بود و به تدریج تحت تاثیر تعلیمات فرزانگانی چون لائوسه تصویر سازی،حکایتی اندرزگونه و پرداختی شاعرانه ازپدیده های طبیعی می شود.
در سرزمین ایران سنت نقاشی مینیاتور پس از دوره عباسی وسلجوقی تا دوره تیموریان و پس از آغاز عصر نوین در عهد صفویه،نقوش تصویری روایی راوی قصص و حکایت های منظوم بوده اند . در دوره صد ساله اخیر تصویر سازی معاصر در سبک قهوه خانه ای و سقاخانه ای، دیگر بار داستان های حماسی شاهنامه درپرده سازی ها و حکایت های مذهبی مانند داستان های مربوط به واقعه کربلا به تصویر کشیده اند.