تحقیق اصول سیستم ترمز پنوماتیکی

اصول سیستم ترمز پنوماتیکی ۲
مقدمه ۳
اجزای مورد نیاز جهت تولید هوای فشرده : ۷
ملاک انتخاب کمپرسور : ۸
تنظیم کمپرسور : ۸
ـ تنظیم از طریق کاهش سرعت : ۱۰
خنک کردن کمپرسور : ۱۱
بزرگی مخزن هوای فشرده کمپرسور : ۱۱
رطوبت گیری هوای فشرده : ۱۳
فیلترهای هوای ترمز بادی : ۱۸
شیر تنظیم فشار : ۲۰
مقدار عبور جریان برای واحدهای مراقبت : ۲۱
سیلندر پنیوماتیکی : ۲۱
سیلندر یک کاره : ۲۲
ساختمان سیلندر و پیستون : ۲۴
محاسبه نیروهای سیلندر پیستون : ۲۴
نکات عملی : ۲۵
محاسبه طول کورس پیستون سیلندر پنیوماتیک : ۲۶

اصول سیستم ترمز پنوماتیکی
مقدمه
هوای فشرده یکی از انواع انرژیهایی است که بشر مدتها قبل با آن آشنا بوده و به منظور عملیات جسمانی خود از آن استفاده می نموده است . اولین شخص که بتوان از او بعنوان کاربر هوای فشرده نام برد کتزی بیوس یونانی است که حدود ۲۰۰۰ سال قبل اولین کانن ـ هوای فشرده را درست نمود .
اصطلاح “ پنیوما” از کلمه یونانی قدیم مشتق شده و بعنوان “ تنفس ” باد و در فلسفه بعنوان روح آمده است و کلمه “ پنیومانیک ” به علمی که در مورد حرکات و وقایع هوا اطلاق می گردد .
اولین استفاده از“ هوای فشرده ترمز ” در راه آهن و قطارها مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن با پیشرفت صنعت جهت اتوماسیون یکی از شاخه های مهم پیشرفت گردیده است .
آنچه می تواند معرف هوای فشرده باشد :
ارزانی ، به سهولت در دسترس ، احتیاج به انباره جهت ذخیره سازی ندارد ، پاک و تمیز است ، اثرات شیمیائی خیلی کم ، در محیطهای بسیار گرم و سرد تغییری در آن احساس نمی شود ، قابل انفجار نیست ، ساختمان قطعات پنیوماتیک بسیار سهل و آسان است ، مورد اطمینان است ، دارای سرعت عملکرد نسبتاً بالایی است ، قابل تنظیم از جهت مقدار سرعت و نیرو ، هزینه آن در حدودهای معینی F= 30 Kn . P = 700 psi) کورس کاری بالا) بسیار اقتصادی است مخارج تعمیر و نگهداری کم اجزاء پنیوماتیک ، تراکم ( امکان ایجاد سرعت یکنواخت و ثابت در سیلندر مشکل است ) .




توجه توجه
ایمیل و شماره همراه خود را در فرم زیر وارد کنید
توجه توجه: فایل درخواستی حداکثر ظرف 30 دقیقه ارسال خواهد شد.