پایان نامه تالار شهر و شورای شهر
تالار شهر و شورای شهر. ۳
فصل اول. ۴
جامعه شناسی. ۴
جامعه مدنی چیست؟. ۴
خاستگاه ۴
تعریف.. ۵
جامعه مدنی و دموکراسی. ۶
جامعه مدنی و جهانی شدن. ۷
مثالهایی از نهادهای جامعه مدنی. ۸
بعضی پژوهشگران برجسته در مورد جامعه مدنی. ۱۰
جامعه چیست؟. ۱۱
ویژگی های جامعه مدنی چیست؟. ۱۳
فصل دوم ۲۲
مدیریت شهری.. ۲۲
سیر مدیریت شهری در ایران. ۲۲
مدیریت شهری.. ۲۶
تعریف عمومی مدیریت شهری.. ۲۷
اهداف مدیریت شهری.. ۲۷
وظایفمدیریت شهری.. ۲۸
وظایفکنونی مدیریت شهری.. ۲۸
حکمروائیشهری.. ۳۰
مدیریتشهری در جهان معاصر. ۳۲
اختیاراتمدیر شهر در شهرستان. ۳۴
درسهایمرتبط.. ۳۵
دانشگاههای ارائه دهنده رشته مدیریت شهری در ایران. ۳۵
ابعادپژوهشی مدیریت شهری.. ۳۶
فصل سوم ۳۷
طراحی شهری.. ۳۷
طراحی و مناسب سازی مبلمان شهری.. ۳۷
چکیده ۳۷
نتیجه. ۵۲
تعریف طراحی شهری: ۵۳
نمایی از شهر توکیو. ۵۴
حرفه ای نو: ۵۵
رسالت عمومی: ۵۵
چه اقداماتی در دستور کار طراحان شهری قرار دارد؟. ۵۶
هدف از طراحی شهری چیست؟. ۵۷
فصل چهارم ۶۰
تعریف فضای عمومی. ۶۰
فضای عمومی. ۶۰
پیشینه بناها و فضاهای عمومی در جهان. ۶۲
معماری شهری.. ۶۵
روانشناس، فضای عمومی و فضای خصوصی. ۶۸
فصل پنجم ۸۲
نمونه تالار شهر. ۸۲
معرفی تالار شهر (City Hall) 82
نگاهی به روند طراحی تالار شهر نیواولئانز جدی.. ۸۹
طراحی معماری نگاهی به روند طراحی تالار شهر نیواولئانز جدید ۸۹
تالار شهر در جهان. ۹۳
فصل ششم ۹۹
معرفی استان. ۹۹
تاریخچه شهر ابهر. ۹۹
وجه تسمیه ابهر. ۱۰۱
فلسفه وجودی شهر ابهر. ۱۰۲
سابقه تاریخی ابهر. ۱۰۳
راه ها و دروازه های ابهر. ۱۰۶
موقعیت جغرافیایی استان زنجان. ۱۰۶
موقعیت جغرافیایی شهرستان ابهر. ۱۰۹
موقعیت جغرافیایی شهرستان طارم ۱۱۰
موقعیت جغرافیایی شهرستان خدابنده ۱۱۱
موقعیت جغرافیایی شهرستان خرمدره ۱۱۱
موقعیت جغرافیایی شهرستان ایجرود ۱۱۳
موقعیت جغرافیایی شهرستان ماهنشان. ۱۱۳
فصل اول
جامعه شناسی
جامعه مدنی چیست؟
جامعه مدنی به مجموع سازمانها و نهادهای مدنی و اجتماعی داوطلبانه که بنیان جامعهای پویا را پی میریزند و از این رو در تضاد با ساختار تحمیلی دولت (فرای از نوع حکومت) هستند، اشاره میکند.
خاستگاه
استفاده مدرن از این اصطلاح به آدام فرگوسن برمیگردد.فرگوسن کسی است که توسعه «دولت تجاری» را به عنوان روشی برای تغییر فساد نظام فئودالی و تقویت آزادی فردی بیان کرده. در حالیکه فرگوسن خط فاصلی بین دولت وجامعه مشخص نکردهاست، هگل، فیلسوف آلمانی، این وجه تمایز را در «مبانی فلسفه حقوق» توضیح دادهاست. در این اثر ، جامعه مدنی («burgerliche Gesellschaft» در آلمانی) مرحلهای در روابط دیالکتیکی بین متضادهای ملاحظه شده توسط هگل ، کلان-جامعه (دولت) و خرده-جامعه (خانواده) میباشد. اگربخواهیم جامعتر سخن بگوییم باید بگوییم که این تعریف (مثل طرفداران خود هگل) به راست و چپ سیاسی تقسیم میشود. برای چپ این تعریف به عنوان پایهای برای جامعه بورژوایی مارکس تبدیل شد . برای راست با توسعه سختی اقتصادی مارکسیسم به فرهنگ، جامعه، سیاست به عنوان تعریفی برای تمام جنبههای غیر دولتی جامعه معنی شد.
تعریف
تعاریف بیشماری از«جامعه مدنی» وجود دارد. تعریف مدرسه اقتصاد لندن که مرکزی برای پژوهش در مورد جامعه مدنی است، گویاست: “جامعه مدنی به بستری از کردارهای مشترک غیر تحمیلی، حول منافع، اهداف، ارزشهای مشترک گفته میشود. در تئوری قالبهای نهادینه آن با دولت، خانواده، بازار متفاوت است.هرچند که در عمل مرز میان دولت، جامعه مدنی، خانواده و بازار پیچیده، نامشخص و محل مناقشه است. جامعه مدنی عمومآ شامل طیف متنوعی از فضاها، عاملین و قالبهای نهادینه است که در درجات مختلف تشریفات، استقلال داخلی و قدرت قرار دارند. جوامع مدنی اغلب به وسیله نهادهایی مثل موسسات خیریه ثبت شده، سازمانهای غیردولتی توسعه انجمنهای گروهها، سازمانهای زنان، سازمانهای عقیده محور، انجمنهای متخصصین، اتحادیههای کارگری، گروههای خودیاری، حرکتهای اجتماعی، انجمنهای صنفی، ائتلافها و گروههای مدافعین پر میشوند.”
بهترین بررسی کوتاه این موضوع “جامعه مدنی” اثر مایکل ادواردز از انتشارات “پولیتی پرس” است.
جامعه مدنی و دموکراسی
آبشخور اولیه ادبیات راجع به پیوند جامعه مدنی و دموکراسی، نوشتههای ابتدایی لیبرال مثل “ده توکویل” بودهاند.هرچند که به روشهای مهمی توسط نظریهپردازان قرن بیست مثل “گابریل آلموند” و”سیدنی وربا” پیشرفت کرده. آنان کسانی بودند که نقش جامعه مدنی را در نظم دموکراتیک حیاتی دانستهاند. آنها در این رابطه بحث کردهاند که عناصر سیاسی خیلی از نهادهای جامعه مدنی، هوشیاری بیشتر و شهروندی بااطلاعتر را به وجود میآورد. کسانی که به گزینههای بهتری در انتخابات رای میدهند، در سیاست مشارکت میکنند و در نتیجه حاکمیت را پاسخگوتر نگاه میدارند. اخیرا “رابرت پوتنام” حتی درباره حیاتی بودن نهادهای غیر سیاسی جامعه مدنی برای دموکراسی بحث کرده است. این بخاطر آن است که این سازمانها سرمایه اجتماعی (ارزشهای مشترک و مورد اطمینان) را میسازند. این سرمایه اجتماعی به جو سیاسی منتقل شده و از طریق تسهیل درک بههمپیوستگی جامعه و منافع آن، به همبسته نگهداشتن جامعه کمک میکنند.
با این وجود اما کسانی دیگر در رابطه با چگونگی جامعه مدنی دموکراتیک سؤالاتی داشتهاند. بعضی خاطر نشان کردهاند که اکنون زعمای جامعه مدنی بدون آن که کسی آنها را انتخاب یا انتصاب کرده باشد، قدرت سیاسی قابل توجهی بدست آوردهاند.
جامعه مدنی و جهانی شدن
در حال حاضر معمولا عبارت جامعه مدنی توسط منتقدین و فعالان به عنوان منشا مقاومت و حوزه زندگی اجتماعی که نیاز به محافظت در برابر جهانی شدن دارد ، مورد رجوع قرار میگیرد. این موضوع به علت آن است که دیده شده جامعه مدنی فراتر از مرزها و میان قلمروهای مختلف عمل میکند. هرچند از آنجا که بنا بر تعاریف بسیاری جامعه مدنی میتواند شامل همان نهادها و بنگاههای اقتصادی که حامی جهانی شدن هستند هم باشد، چنین کاربردی برای این عبارت بحث انگیز میباشد. از سوی دیگر کسانی جهانی شدن را پدیدهای اجتماعی میدانند که ارزشهای کلاسیک لیبرال را به ارمغان میآورد. این ارزشها به ناگزیر به پر رنگ شدن نقش جامعه مدنی میانجامد وهزینه آن نهادهای سیاسی دولتی مشتق شده میباشد.