F گزارش کارآموزی کامپیوتر – پروژه 20

گزارش کارآموزی کامپیوتر

گزارش کارآموزی کامپیوتر

مقدمه ۴

نحوه ی اسمبل کردن سیستم ۱۱

نحوه ی انتخاب هارد دیسک مناسب ۱۳

تشریح مشخصات هارد دیسک ۱۶

هارد دیسک های SERIAL ATA 18

تکنولوژی raid 22

پردازنده های ۶۴ بیتی ۲۶

نصب ویندوز xp یا ۲۰۰۰ بر روی هاردهای sata32

انواع حافظه های RAM34

پارتیشن بندی هارد دیسک  با fdisk38

 مقدمه

امروزه اسمبل کردن یک کامپیوتر و شناخت قطعات یک کامپیوتر از نیازهای ضروری هر کاربر کامپیوتر می باشد.هر کامپیوتر از قطعات زیادی تشکیل شده است و عدم آشنایی با این قطعات و همچنین عدم آشنایی با قطعات مختلف می تواند منجر به مشکلات زیادی برای کاربر شود.بازار قطعه در ایران به صورتی می باشد که نمی توان حساب خاصی روی فروشندگان کرد و اکثر فروشندگان قطعه فقط منتظر به فروش رسیدن قطعات خود می باشند و اینجاست که اطلاعات کافی در مورد قطعات و همچنین اسمبل کردن سیستم می تواند نقش بسیار مهمی را در کارآیی یک کامپیوتر شخصی را ایفا کند.

 

 

شرح گزارش

 

شرکت تعاونی خدمات کامپیوتر۳۱۴از بخش ها و قسمت های مختلفی تشکیل شده است.این شرکت در زمینه های برنامه نویسی،شبکه،گرافیک و انیمیشن،سخت افزارو آموزش فعالیت می کند.این شرکت دارای یک بخش به نام بخش سخت افزار می باشد که شامل یک اتاق می باشد که در این اتاق تمامی وسایل مورد نیاز برای نصب کردن قطعات کامپیوتر موجود می باشد.

بخش دیگر این شرکت،بخش نرم افزار می باشد که شامل یک اتاق می باشد با چهار کامپیوتر که این کامپیوترها به هم شبکه می باشند و در این اتاق برای کارهای گرافیکی،آموزشی و برنامه نویسی تمهیداتی در نظر گرفته شده است.این شرکت یکی از شرکت های موفق در زمینه ی فعالیت های گرافیکی و انیمیشن می باشد.

تمامی کامپیوترها و سیستم های این شرکت شبکه می باشند و می توانند از این طریق با هم ارتباط داشته باشند.

اسمبل کردن سیستم از حرفه های مهم این روزها می باشد که نیاز به دقت و قدرت در تشخیص قطعات کامپیوتری می باشد.یک اسمبل کننده ی سیستم،باید به تمامی قطعات و مارک ها و مدل های آن و همچنین تفاوت های بین آنها آگاه باشد و بداند که کدام قطعه می تواند جوابگوی یک کاربر خاص باشد یا کدام قطعه جوابگوی کدام شخص باشد.

یک کامپیوتر خانگی یا PC یک کامپیوتر می باشد که شامل یک سری قطعه ی اصلی می باشد که این قطعات به شرح زیر می باشد:

  • ·       Mainboard
  • ·       Cpu
  • ·       Ram
  • ·       Hard disk
  • ·       Graphic card
  • ·       Floppy drive
  • ·       CD drive
  • ·       Cd writer
  • ·       Fax modem
  • ·       Case
  • ·       Monitor
  • ·       Mouse
  • ·       Keyboard
  • ·       Speaker

این قطعات از مهمترین قطعات یک pc می باشد که مهمترین قطعه این نوع کامپیوتر،mainboard و cpu و ram می باشد که اگر این سه قطعه با هم خوب کار کنند،می توان گفت که که کامپیوتر خوبی می باشد.

Mainboard:

یک برد الکترونیکی می باشد که تمامی قطعات داخلی کامپیوتر روی این برد نصب می شود و این برد دارای چندین و چند شیار می باشد که به اسلات معروف می باشد و این اسلات های زیر شامل زیر می باشد:

  1. ۱٫  AGP:این شیار قهوه ای رنگ می باشد و در تمام مادربردها یک عدد از این شیار وجود دارد و انواع کارت های گرفایک روی این شیار نصب می شود.
  2. ۲٫  PCI:این شیار سفید رنگ می باشد که معمولا” بین ۳ تا ۵ عدد می باشد که روی این شیار معمولا” مودم قرار می گیرد
  3. ۳٫  اسلات های رم:روی این اسلات ها رم قرار می گیرد که در هر مادربرد سه شیار از این نوع تعبیه شده است.

در مادربرد دو ide برای وصل کردن hard disk و cd rom به مادربرد می باشد و همچنین یک ide برای وصل کردن floppy drive به مادربرد می باشد.در مادربردهای جدیدتر هم از کابل های sata می توان استفاده کرد که خصوصیات این کابل این می باشد که از کابل های ide نازک تر و همچنین با این کابل های سرعت رد و بدل اطلاعات بالا می باشد.

شرکت های مختلفی هم اکنون و در حال حاضر سازنده ی مادربردهای مختلف می باشند که مهمترین و بهترین مادربردها به ترتیب به شرح زیر می باشند:

Gigabyte و asus و albatron وMSI که این مادربردها از پرفروش ترین مادربردهایی می باشند که در ایران وجود دارند و می توانند جوابگوی نیاز کاربران باشند

،


توجه توجه
ایمیل و شماره همراه خود را در فرم زیر وارد کنید
توجه توجه: فایل درخواستی حداکثر ظرف 30 دقیقه ارسال خواهد شد.