F کارآموزی رشته معماری ساختمان – پروژه 20

کارآموزی رشته معماری ساختمان

کارآموزی رشته معماری ساختمان

مقدمه : ۲

توضیحاتی در مورد پروژه: ۲

پیاده کردن نقشه : ۷

گودبرداری در ساختمان: ۸

پی سازی: ۱۱

نحوه قرارگیری صفحه زیر ستون: ۱۳

مونتاژ نمودن شناژها: ۱۵

استقرار ستون روی صفحه ستون: ۱۶

طویل کردن ستونها: ۱۹

اتصال ستون به زیر ستون: ۲۰

اتصال پل به ستون: ۲۱

نحوه اتصال بادبندها: ۲۴

پی سازی در ساختمانهای بتنی: ۲۶

اجرای ستون درساختمانهای بتنی: ۲۸

اجرای تیرهای اصلی بتنی: ۳۲

نحوه اجرای سقف: ۳۵

نحوه اجرای دیوار زیرزمین: ۳۹

نحوه اجرای گچ کاری دیوارها با استفاده از کرم: ۴۱

نحوه اجرای قرنیز: ۴۲

نحوه اجرای کف سازی اتاقها: ۴۳

نحوه اجرای پله در ساختمان: ۴۸

نحوه اجرای بام در ساختمان: ۴۸

نحوه اجرای سفیدکاری: ۵۲

  مقدمه :

نظر به اینکه رشته معماری از ویژگی خاصی در میان تمامی رشته ها برخوردار است و مهارت و کارایی دانشجویان مستقیماٌ به نحوه صحیح و دقیق کارهای تعیین شده در کارگاه یا شرکت و یا محل کار بستگی دارد از طرف دیگر مدیریت و خلاقیت دانشجویان باید در کارگاه و محل کار شکل گرفته و تقویت شود.

برای موفق بودن در کار عملی پیشنهاد می شود نسبت به نوع نقشه – موفقیت کار  عملی – کاربری ساختمان و مواردی دیگر اطلاعاتی کسب شود که ضمن علاقه مندتر نمودن شخص،دقت انسان را بالا می برد. کار آموزی دانش جویان را می توان به دو بخش تقسیم نمود:

الف) مسایل تئوری                                          ب)مسایل عملی و فنی کار

مسایل تئوری کارگاه که بازگوکننده موارد فنی و گویای اجرایی می باشد این مبحث به وسیله نقشه که زبان کار عملی است انجام می گیرد. در نقشه مواردی مانند جزئیات و فایل ها و شرح تو ضیحات کامل کمک زیادی در اجرای صحیح کار می کند به طور کلی چنانچه یک کار عملی فاقد مسایل تئوری و نقشه و مواردمربوط به آن باشد اجرای صحیح کار غیرممکن خواهد بود از این جهت منطقی است که کار مورد نظر دارای نقشه و مشخصات کامل اجرایی باشد تا بتوان کار خواسته شده را دقیقاٌ انجام داد. باید توجه داشت پس از اجرای کار عملی تهیه گزارش کار مکمل یک کار آموزش فنی خواهدبود در این گزارش شرح مصالح مصرفی و نحوه کار و کاربری پروژه و دیگر موارد مورد نیاز گزارش برای درک بهتر مطلب الزامی است و در مواردی تهیه عکس و اسلاید و تحقیق و مطالعه نقشه ها و ترسیم های اضافی و تهیه مطالب از منابع دیگر دانش و درک فنی کارآموز را بیش از پیش بالا می برد.

توضیحاتی در مورد پروژه:

پروژه های در دست ساخت شرکت در دو قسمت تقسیم می شد. یک قسمت ساختمان مسکونی بتنی ۴ طبقه و قسمت دیگر پروژه ای که در دست ساخت بود یک ساختمان اسکلت فلزی ۵ طبقه که زیر نظر شرکت ارج گستران با سرپرستی آقای مهندس ولی پور صورت می گرفت.

کارگاه شرکت دارای یک اتاق نگهبانی و انبار سیمان . انبار مصالح ساختمانی و یک دفتر کار بود و چون شرکت بیشتر کارهای پیمانکاری را انجام می داد از نظرکامپیوتری هیچ گونه امکاناتی نداشت و از لحاظ کاری تا حدودی با اصول فنی کمی مغایرت داشت و پایه اصول فنی کامل اجرا نمی شد مثلا کاربرد آرماتورهای مصرفی برابر نقشه اجرا نمی شد و عیار سیمان نیز در مواردی به طور صحیح رعایت نمی شد.

در واقع هر شخصی در هر زمینه ای که مهارت دارد با پیشرفت در تجربه به اطلاعات بدیع تری دسترسی پیدا می کند که این اطلاعات را هیچ وقت نمی تواند در درس و دانشگاه کسب نماید و بازهم لازم به ذکر است که هر کسی در قبال درس حتما باید تجربه ای هم داشته باشد یعنی در واقع تجربه مکمل علم و دانش امروزی است تا بتوان با کمک هر دو در کارها پیشرفت روز افزونی را به دست آورد

، ،


توجه توجه
ایمیل و شماره همراه خود را در فرم زیر وارد کنید
توجه توجه: فایل درخواستی حداکثر ظرف 30 دقیقه ارسال خواهد شد.