F تحقیق شبکه های بی سیم محلی – پروژه 20

تحقیق شبکه های بی سیم محلی

تحقیق شبکه های بی سیم محلی

شبکه های بی سیم محلی.. ۲

مقدمه. ۳

نگاهی بر توپولوژیهای Wlan : 5

نگاهی بر CSMA/CD : 8

 

موضوع تحقیق :

 شبکه های بی سیم محلی


مقدمه

تاکنون چندین بار به دسترسی به شبکه یا اینترنت نیاز داشته و آرزو کرده اید که در یک اتاق متفاوت یا فضای بیرون بدون احتیاج به کابل کشی طویل کار کنید؟ یا چندین بار در یک مکان عمومی مثل هواپیما یا هتل احتیاج به فرستادن یک e-mail فوری داشته اید؟

اگر شما هم جزء هزاران کار بر شبکه اعم از کاربران  خانگی، مسافران تجاری باشید، پاسخ یکی است. قابل توجه کاربران شبکه: ۱۱ .۸۰۲ پایه و اساس شبکه های بی سیم جواب سئوال است.۱۱٫ ۸۰۲ قابلیت تحرک پذیری و همچنین پهنای باند مورد نیازی که کاربران خواهان آن هستند را فراهم می آورد.

ایده شبکه بی سیم محلی یک ایده جدید نیست چندین دهه از این مفهوم می گذرد. استاندارد ۱۱ . ۸۰۲ درسال ۱۹۹۷ تصویب شد، پس علت اینکه شبکه های بی سیم جدیداً گسترش پیدا کرده اند چیست؟ پهنای باند و قیمت  پایین باعث توسعه این شبکه ها شده است.

شبکه های بی سیم اولیه مثل Ricbchet,ARDIS,ALHa  تنها ارسال داده به نرخی کمتر از ۱Mbps را فراهم می آوردند. با آمدن ۱۱ . ۸۰۲ این مقدار ۲Mbps افزایش یافت. نسخهb11. 802 در سال ۱۹۹۹ تصویب شده و نرخ انتقال داده تا ۱۱Mbps را فراهم می آورد که قابل مقایسه با سرعت در شبکه های محلی سیمی مثل اترنت (۱۰Mbps ) می  باشد. استانداردهای  ۸۰۲٫۱۱ag نرخ انتقال داده تا۵۴Mbps را فراهم آوردند مثل شبکه های Fast Ethernet در شبکه های سیمی.

تولید کنندگان کمی بعد ارزش شبکه های بی سیم را درک کرده اند و بسیاری از این صنایع به این نوع شبکه اعتماد کرده و از آن برای تولید محصولاتشان استفاده کردند.

اگر چه شبکه های ۱۱ . ۸۰۲ یک توپولوژی محلی هستند، اما مدیران شبکه های سیمی  و شبکه های سیمی مثل اترنت ۳ .۸۰۲ را مبارزه طلبیدند و وسایل شبکه های موبایل را در اختیار مدیران شبکه قرار دادند.

۸۰۲٫۱۱ Wireless Ians:

۱۱ .۸۰۲ به علت پیاده سازی اسان و استفاده راحت آن در توسعه شبکه، به صورت فراگیر درآمده است.  از دیدگاه کاربر، این شبکه ها دقیقاً مثل شبکه های اترنت هستند و معماری آنها ساده است، اگر چه رویارویی با یک محیط کنترل نشده، پیچیده تر از مواجهه با یک محیط سیمی کنترل شده است.

MAC  در ۱۱ .۸۰۲ باید یک مکانیزم دسترسی که امکان دسترسی نسبتاً خوبی به محیط را بدهد، فراهم آورد. ایستگاههای۱۱٫ ۸۰۲  قابلیت تشخیص بر خوردی را که  ایستگاههای اترنت سیمی دارند، مبتنی بر CSMACD دارند، دارا نمی باشند.(۱ قابلیت تشخیص Collision ندارند.)

درنتیجه به یک MAC  قوی تر و Scalable تر برای دسترسی به خط با کمترین Overrhead نیاز است.




توجه توجه
ایمیل و شماره همراه خود را در فرم زیر وارد کنید
توجه توجه: فایل درخواستی حداکثر ظرف 30 دقیقه ارسال خواهد شد.