F تحقیق صنعت اتومبيل سازي (همراه با تصاویر) – پروژه 20

تحقیق صنعت اتومبیل سازی (همراه با تصاویر)

صنعت اتومبیل سازی ۲
مقدمه: ۳
تشخیص نیاز ۳
۲- هدف از اجرای طرح ۴
۳- تحقیقات در مورد طرح ۴
۴- خصوصیات طرح : ۴
۴-۱چشم انداز: ۵
۴-۲ آلودگی : ۵
۴-۳ نگهداری: ۶
۴-۴ ارگونومی : ۶
۱- فضای سرنشین : ۶
۲- دید مناسب : ۷
۳- درب‌های خودرو: ۷
۴- صندلی راننده : ۷
۴-۵ سیستم سوخت رسانی ۸
۴-۶ دستگاه تعلیق ۸
۴-۷ سیستم ترمز ABS 9
ایده دادن : ۹
پژو پارس ۱۰
سمند ۲
پژو ۴۰۵ ۳
پژو آردی ۲
پژو ۲۰۶ ۲
پرند سایپا ۲
زانتیا سیتروئن ۲
پیکان۱۶۰۰ ۲
پراید ۲
نیسان ماکسیما ۲
بنز الگانس ۲
آشنایی با ریوی جدید ۳
مشخصات ظاهری ۴
نمای جلو ۴
نمای پشت ۴
طراحی ۵
داشبورد ۵
صندلی ۵
قوای محرکه و سیستم انتقال قدرت ۶
ایمنی ۹
۷- نتیجه گیری نهایی(ماتریس تصمیم گیری) : ۱۶
منابع: ۲۱

صنعت اتومبیل سازی
از بعد از انقلاب ایران صنایع اتومبیل سازی پیشرفت مهمی نکرده اند و همان اتومبیلهای گذشته و بعضی از اتومبیلهای جدید اروپایی مانند پژو و کیا را مونتاژ کرده اند؛ تا چند سال پیش که کارخانجات اتومبیل سازی شروع به طراحی اتومبیلهای جدید کرده اند.
تاریخچه مختصر
اولین ماشین وارد شده به ایران فورد بود که بوسیله مظفرالدین شاه قاجار از کشور بلژیک خریداری شده بود. این ماشین که در موقع حرکت دود زیادی از خود میکرد توسط مردم به ماشین دودی یا ارابه دودی تغییر نام داده شد. با شروع شهرسازی بصورت مدرن در سال ۱۳۰۰، واردات ماشین به ایران افزایش یافت. بیشترین اتومبیلها در آن سالها از کشورهای آمریکا و انگلستان به ایران وارد می شد. اولین کارخانه اتومبیل سازی در ایران شرکت سهامی ایران ناسیونال بود که به تولید ماشینهای پیکان، با مجوز از شرکت تالبوت انگلستان، اولین تولیدات خود را در سال ۱۳۴۶ روانه بازار کرد. بعداً شرکت ایران ناسیونال به تولید وانت، مینی بوس و اتوبوس دست زد.
در همین سال دو مدل از ماشینهای آمریکایی بنام ” آریا ” و ” شاهین ” توسط کارخانه پارس خودرو روانه بازار شد؛ و یکسال بعد در سال ۱۳۴۷ یک مدل از ماشین فرانسوی سیتروئن بنام ” ژیان ” توسط شرکت سایپا به بازار عرضه شد.
در سال ۱۳۵۱، شرکت پارس خودرو نام خود را به شرکت ” جنرال موتورز ایران ” تغییر داد و شروع به ساخت دو مدل از ماشینهای شرولت ( اپل ) ۲۵۰۰cc، ۲۸۰۰cc و همینطور سه مدل دیگر با مجوز از کارخانه آمریکایی جنرال موتورز بنام: بیوک، کادیلاک، شولت نوا. تولیدات این ماشینها تا سال ۱۳۶۰ ادامه داشت. تولید ماشینهای ژیان که متعلق به
کارخانه سایپا بود در سال ۱۳۵۹ متوقف شد. ولی تولید ماشینهای رنو ۵ که در سال ۱۳۵۴ آغاز شده بود ادامه یافت
مقدمه:
این تحقیق بر روی ماشینهای ایرانی موجود در کشور ایران انجام شده است و منابع به کار گرفته شده سری مجله ماشین و ایران خودرو و سایتهای مربوطه انجام شده است .
که این انتخاب بر اساس تئوری درس روشهای طراحی مهندسی میباشد . وبر اساس همان نیز ارنج گردیده است .و تا حد ممکن سعی شده است تا از ماشینهایی استفاده شود که در ایران مرسوم می باشند و اکثرا از ماشینهای ساخت ایران که خرید و انتخاب آن راحتتر است استفاده شده است .

تشخیص نیاز

با توجه به کاربرد بسیار بالای خودرو در کشور و استفاده از آن بعنوان یک ابزار ضروری، و با در نظر گرفتن شرایط مختلف اقتصادی – اجتماعی – منابع معدنی – منابع نفت و گاز ومنابع انسانی موجود در کشور بایستی درصدد طراحی و ساخت، یا انتخاب یک خودروی بهینه از میان خودروهای موجود در کشور باشیم تا بتواند در شرایط مختلف آب وهوایی کشور ما کارآمد باشد و با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه قیمت آن در حدی باشد که اکثریت طبقات مختلف جامعه قادر به خرید آن باشند .
لذا با توجه به موارد ذکر شده در بالا و خصوصیاتی که در مراحل دیگر پروژه قید خواهدشد نیاز به طراحی و ساخت یک خودرو با شرایط بیان شده الزامی است .




توجه توجه
ایمیل و شماره همراه خود را در فرم زیر وارد کنید
توجه توجه: فایل درخواستی حداکثر ظرف 30 دقیقه ارسال خواهد شد.